Artykuły News

Smartfon i tablet to wciąż za mało dla biznesu

Choć obecnie zauważamy, że rynek PC zostaje wypierany przez rynek urządzeń mobilnych to dla wielu osób prowadzących własny biznes to za mało i częściej sięgają po komputery stacjonarne lup laptopy. Badania przeprowadzone przez Spiceworks pokazują, że w świecie biznesu urządzenia mobilne nie stanowią zagrożenia dla pełnoprawnych komputerów osobistych.

 
Rynek komputerów PC zmniejsza się systematycznie od 2011 roku, przeprowadzone badania pokazują jednak, że w świecie interesów nie da się go zastąpić przez smartfon czy tablet. Dane statystyczne pokazują, że w I kwartale 2017 roku spadek zakupu komputerów spadł o 1,8%, a w II kwartale odnotowano już spadek o 3,3%. Warto jednak zauważyć, że te dane obejmują rynek konsumencki i rynek biznesowy.
 
Ankieta przeprowadzona przez Spiceworks wśród profesjonalistów IT (grupa ok. 1000 osób) pokazuje, że firmy niechętnie inwestują w sprzęt mobilny. Większe środki nadal przeznaczane są na modernizację obecnego sprzętu lub zakup nowego sprzętu elektronicznego.
 

 
Osoby na stanowisku menadżera odpowiedzialne za różnego rodzaju systemy IT nadal ufają klasycznym desktopom i nie zanosi się, aby sytuacja się szybko zmieniła. Według raportu najczęściej wykorzystywany jest komputer stacjonarny (60 %) ankietowanych, drugie miejsce zajmują laptopy (27 %). Najmniej wykorzystuje się smartfony i tablety oraz urządzenia 2w1 w świecie biznesu, bo zaledwie mają one 13 % udział.
 

 
Badania rynku sprzedaży pokazały, że urządzenia 2w1 są wykorzystywane tylko, w 1% jako główny i jedyny komputer do użytku domowego.
 
Ankieta uwzględniła również planowane inwestycje na najbliższe lata. W tej sytuacji mogą jedynie wygrać laptopy, w których inwestycje deklaruje 43 % ankietowanych. 24 % osób nadal będzie inwestować w sprzęt stacjonarny. Oznacza to, że wkrótce w świecie biznesu głównie zagoszczą laptopy niż maszyny biurowe. Mimo, że zauważalny jest wzrost w inwestowanie laptopów, a nastąpił spadek w inwestowanie komputerów stacjonarnych to ze względu na moc obliczeniową nie są one zagrożone przez sprzęt mobilny.
 
24 % firm deklaruje również wzrost środków na pozyskanie tabletów do pracy głównie w dziedzinie konsultantów i przedstawicieli handlowych. Jednak owy wynik nie zagraża rynkowi laptopów, a tym bardziej sprzętowi typu desktop.
 
Ankietowani deklarują, że nie są zbytnio zainteresowani nowinkami w dziedzinie urządzeń mobilnych. Urządzenia typu ,,non-PC” w najbliższym czasie nie staną się podstawowym sprzętem komputerowym dla firm m.in. z uwagi na moc obliczeniową, czy niewygodne wprowadzanie treści – umówmy się tablet i smartfon najlepiej sprawdza się do konsumpcji treści znajdującej się w Internecie niż jej tworzeniu.
 

 
Ankieta zawierała również pytania dotyczące aspektów wyboru sprzętu, jakimi kierują się firmy.  Okazuje się, że na pierwszym miejscu ludzie ze świata biznesu patrzą na wiarygodność i dobre imię marki urządzenia komputerowego (87%), na drugim miejscu dopiero znajduje się wydajność sprzętu (68%), bezpieczeństwo (62%). Na cenę zwraca uwagę 54% klientów biznesowych, a tylko nieliczni stanowiący 4% ankietowanych szczególną uwagę zwraca na stylistykę, estetykę wykonania i wygląd zewnętrzny.
 
Podsumowując sprzęt komputerowy w świecie biznesu nadal gra główną rolę. Urządzenia mobilne nadal są jedynie dodatkiem i z pewnością przez długie lata jeszcze nie będą stanowić głównego narzędzia do pracy.
 
Strona do firmy przeprowadzającej ankietę: spiceworks.com

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *