Tworzenie sklepów internetowych to nie tylko wybór odpowiedniej platformy e-commerce. To także działania, dzięki którym z miesiąca na miesiąc będzie rosnąć sprzedaż – a tym samym zyski właściciela. Jak stworzyć dochodowy sklep internetowy?

Po pierwsze dogłębna analiza rynku i konkurencji

Tworzeniem sklepów internetowych, które osiągają doskonałe wyniki finansowe, zajmuje się https://fastwhitecat.com/. Według specjalistów z tej firmy częstym błędem popełnianym przez przedsiębiorców zainteresowanych rozszerzeniem sprzedaży o kanał online jest myślenie, że wystarczy jedynie uruchomić sklep i załadować do niego listę produktów. Tymczasem bez przemyślanej strategii, która zostanie oparta o analizę rynku i konkurencji, istnieje mała szansa, że sklep zostanie zauważony przez klientów. Od czego zacząć analizę konkurencji? Uwagę warto zwrócić m.in. na używane przez nią kanały sprzedaży. Sklep internetowy można zintegrować choćby z porównywarkami produktów czy cen, które mogą być dodatkową metodą pozyskiwania klientów, oraz wykorzystać te kanały, w których konkurencja nie dostrzegła potencjału.

Aby sklep internetowy mógł być widoczny w wyszukiwarkach, warto sprawdzić też, jakie słowa kluczowe wykorzystuje konkurencja. Analizując, dzięki którym frazom sklepy zaspokajające te same potrzeby trafiają do wyników wyszukiwania, można opracować plan działania. To prosty sposób, aby nowo powstający sklep w krótkim czasie pojawiał się wyżej w rezultatach zapytań – dzięki temu więcej użytkowników będzie mogło zapoznać się z jego ofertą.

Po drugie wybór platformy e-commerce dla sklepu

Na rynku dostępnych jest kilka platform e-commerce, z których mogą skorzystać przedsiębiorcy. Do najpopularniejszych rozwiązań należą m.in. PrestaShop i Magento. PrestaShop to oprogramowanie odpowiednie dla małych biznesów. Z kolei Magento dedykowane jest średnim i dużym sklepom internetowym z perspektywą dynamicznego rozwoju. Wybór platformy ma duże znaczenie – od niego zależy, czy w ciągu najbliższych kilku miesięcy konieczna będzie migracja sklepu z jednej platformy e-commerce na inną. Można temu zapobiec, myśląc perspektywicznie.

Podczas wyboru platformy e-commerce warto zwrócić uwagę na łatwość obsługi i to, czy jest ona „SEOfriendly”. Chociaż PrestaShop i Magento są platformami działającymi w oparciu o silnik open source, to konfiguracja drugiego z rozwiązań wymaga wiedzy. Wysiłek się jednak opłaca, gdyż platforma ta daje duże możliwości personalizacji, można ją zintegrować z oprogramowaniem CRM i jest dostosowana do potrzeb SEO – użytkownik ma np. możliwość optymalizacji metadanych (meta title i meta description).

Po trzecie wdrożenie skutecznych działań marketingowych

W Polsce w ostatnim czasie rynek e-commerce przeżywa rozkwit – jego wartość systematycznie rośnie. To jeden z powodów, dla których coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na sprzedaż na online. Aby jednak sklep mógł osiągnąć satysfakcjonujące wyniki, nie obejdzie się bez marketingu. Sprawdzone rozwiązania, które mogą korzystnie wpłynąć na sprzedaż, to m.in.:

  • opracowanie przejrzystej struktury sklepu – wprowadzenie kategorii i podkategorii oraz optymalizacja adresów URL to rozwiązania, dzięki którym potencjalny klient szybciej zlokalizuje to, czego szuka,
  • prowadzenie firmowego bloga – dzięki artykułom poradnikowym zamieszczanym na blogu klienci mogą trafić do sklepu, a to oznacza, że dzielenie się wiedzą po prostu się opłaca,
  • zaprojektowanie komunikacji marketingowej e-mail wraz ze sprawną obsługą klientów – potencjalni nabywcy powinni mieć możliwość rozwiązania swoich problemów m.in. za pośrednictwem call center lub mediów społecznościowych.

Wdrożone działania mają bezpośredni wpływ na doświadczenie klienta. To z kolei może wpłynąć na jego przyszłe decyzje – a precyzując na to, czy zdecyduje się on na kolejny zakup w sklepie i czy stanie się jego ambasadorem, polecając go np. swoim znajomym.