Sprzedaż we własnym sklepie internetowym może być jeszcze łatwiejsza, gdy wdroży się w nim dedykowane oprogramowanie ecommerce.
Założenie własnego sklepu internetowego jest dzisiaj naprawdę bardzo proste. Na osoby, które chciałyby rozpocząć swoją karierę w ecommerce, czyli w handlu internetowym czeka pełna gama gotowych rozwiązań, dzięki którym otwarcie sklepu online jest rekordowo szybkie, łatwe i wygodne.
Aby prowadzenie sprzedaży w sieci było bardziej efektywne, warto zdecydować się na odpowiedni wsparcie w postaci dedykowanych systemów informatycznych. Za ich pomocą sklep internetowy może działać jeszcze lepiej. Kluczem jest odpowiedni system ecommerce, czyli oprogramowanie przeznaczone specjalnie dla sklepów internetowych. Co warto wybrać?
Czym jest system ecommerce?
Warto jednak rozpocząć od podstaw, czyli od tego, czym w rzeczywistości jest system ecommerce. Strona sklepu internetowego to tylko jego witryna, na której można oglądać towary, a także składać zamówienia. Właściciel takiego biznesu posiada jednak dostęp do szerokiej gamy funkcji dodatkowych, by obsługiwać sprzedaż, a także cały sklep, na przykład wprowadzać do niego nowe towary, tworzyć kategorie, zmieniać ceny.
Takie, a także inne funkcje oferuje system ecommerce, który nazywany jest także programem do obsługi sklepu internetowego czy platformą ecommerce. Tego typu rozwiązania informatyczne tworzą rozbudowany zestaw funkcjonalności, a także często posiadają dodatkowe moduły, dzięki czemu pozwalają na indywidualne dopasowanie do potrzeb biznesu internetowego – niezależnie od jego wielkości, branży, planów.
Tego typu oprogramowanie ecommerce oferowane jest obecnie w dwóch wariantach:
- jako program do obsługi sklepów B2C, czyli sklepów sprzedających swoje towary konsumentom
- jako program do obsługi sklepów B2B, czyli sklepów zaopatrujących inne firmy
Każdy z tych programów posiada oddzielne funkcjonalności, ponieważ także same sklepy – detaliczny oraz hurtowy – cechują się nieco inną specyfiką prowadzenia transakcji.
Jakie funkcjonalności oferują systemy ecommerce?
Za pomocą systemów dedykowanych do obsługi sklepu internetowego użytkownik – właściciel tego typu strony może otrzymać pełną paletę funkcji. Ich zakres zależny jest od wybranego systemu. Poniższe funkcje zaprezentowane są na bazie platformy OMNIcommerce.
Wśród głównych funkcji oferowanych przez system ecommerce, znajdują się:
- narzędzia do prezentacji produktów – kreowanie kategorii, podkategorii, zestawów oraz list produktów, wyświetlanie cen, możliwość porównywania produktów, opcja dodawania produktów ze sklepu do ulubionych, obserwowanie produktów, sugerowanie klientowi produktów powiązanych, obsługa sprzedaży łączonej, zamienniki do produktów w sklepie
- wyszukiwarka produktów – pozwala na łatwe wyszukanie potrzebnych produktów, także jako wyszukiwarka inteligentna wyszukująca po ich cechach
- koszyk – koszyk na zakupy z obsługą kodów rabatowych, opcja szybkich zakupów
- przygotowywanie reguł biznesowych – wprowadzanie reguł sprzedaży, na przykład ograniczeń sprzedaży określonych produktów
- strefa dla klientów, którzy posiadają konto w sklepie – zapisanie danych osobowych, adresowych i kontaktowych, historia złożonych zamówień, obserwowanie produktów, produkty ulubione
- wielojęzyczność i wielowalutowość – stosowana wtedy, gdy sklep internetowy chce obsługiwać zagranicznych klientów
Oprogramowanie OMNIcommerce pozwala także na dostęp do pełnej palety dedykowanych modułów, które można dobierać zgodnie z własnym zapotrzebowaniem, aby prowadzenie handlu było jeszcze łatwiejsze zależnie od potrzeb biznesu.
Wobec tego wraz z planami założenia własnego sklepu internetowego warto także wybrać odpowiedni system ecommerce, który będzie jego wsparciem. Dzięki temu można prowadzić działalność jeszcze efektywniej, a przy tym dążyć do jeszcze wyższej pozycji swojego sklepu na rynku handlu internetowego!