Z roku na rok robimy coraz więcej zakupów w sieci. To sprawia, że trafia do nas znacznie więcej paczek o różnych godzinach, czasami bardzo niewygodnych dla samego zamawiającego. Nie wszyscy jednak mogą pozwolić sobie na wyczekiwanie kuriera. Rozwiązań takich problemów oraz zwiększeniem wygody klientów zajęła się firma InPost.

Zamawiając przesyłkę ze sklepu internetowego, zawsze liczymy na szybką i wygodną dostawę. Większość firm kurierskich stara się wykonać swoją pracę jak najlepiej, są jednak firmy, które nie tylko dostarczają paczki, ale również zostawiają je klientom w paczkomatach, aby mniej dostępni czasowo klienci mogli samodzielnie odebrać paczkę o dowolnej godzinie w punktach, które bardzo często są pod blokiem lub po drodze z pracy. Z początku można by było się zastanawiać, czy to wygodne? Działania InPostu oraz ciągle poszerzająca się mapa paczkomatów pokazuje, że nawet bardzo. Polacy pokochali taki system dostarczania, ponieważ oczekiwania na kuriera to często strata tego, co najcenniejsze, czyli czasu.

Paczkomaty InPostu są praktycznie wszędzie

Oczywiście podczas zakupów internetowych każdy kupujący wybiera taką formę dostawy, z jaką mu najwygodniej. Nie każdy wybiera paczkomat, bo np. może sobie pozwolić na umawianie się z kurierem. Ilość paczkomatów pozwala klientom jednak na większą swobodę. Bardzo często w obrębie jednej ulicy znajdziemy kilka takich paczkomatów, co daje nam większy wybór. Z drugiej strony to my decydujemy, kiedy chcemy odebrać paczkę, korzystając np. z wieczornego spaceru lub podczas wyprowadzania psa na spacer. Im więcej paczkomatów, tym lepiej dla klientów.

Podczas internetowych zakupów wystarczy, że przy wyborze transportu zaznaczymy odpowiedni paczkomat, podając jego numer. Jeśli nie znamy takich danych, pomoże nam mapka, z której bezpośrednio wybierzemy punkt do ewentualnego odbioru naszej paczki. Warto również zwrócić uwagę, że do paczkomatów dołączają również inne miejsca: stacjonarne lokale (np. inne firmy zajmujące się usługami transportowymi), które także obsługują paczki z InPosta. Proste, łatwe i przyjemne – a to tylko początek, ponieważ InPost od dłuższego czasu oferuje nam coś jeszcze.

Obieranie paczki z aplikacją będzie znacznie prostsze

Działanie aplikacji można powiedzieć, że zrewolucjonizowało sposób komunikacji z klientem, oraz metody obierania i nadawania przesyłek. Jeśli posiadamy aplikacje InPostu w zasadzie nie więcej nie będzie nam potrzebne, abyśmy mogli wykonać dowolne działanie. Z aplikacją (możliwą do pobrania ze sklepu Play – https://play.google.com/store/apps/developer?id=InPost+Paczkomaty&hl=pl&gl=US) możemy z każdego paczkomatu w Polsce nadać przesyłkę, wysyłając ją między innymi do domu/firmy lub innego paczkomatu. Możliwości jest wiele, a wszystko załatwimy w około 4 min (to mój wynik). Nie poprzestając jednak tylko na wysyłkach – zwróćmy uwagę na system odbierania przesyłek. Jeśli mamy aplikacje z powiązanym numerem telefonu, który podaliśmy podczas zakupów, to odbiór paczki z paczkomatu będzie wygodny dla wszystkich.

Wystarczy, że podejdziemy do konkretnego paczkomatu i otworzymy zdalnie skrzynkę bez zbędnych formalności. Nie będziemy musieli stać pod ekranem paczkomatu, podawać danych i przede wszystkim ograniczymy kontakt z miejscem pełnym zarazków. Sama aplikacja jest jasna i przejrzysta. Zawiera także wszystkie potrzebne informacje w tym informacje dotyczące komunikatów np. alerty pogodowe mogących utrudnić samodzielny odbiór paczki. Jest to o tyle fajne rozwiązanie, że nie musimy się obawiać o swoje przesyłki nawet w dniach, które nie są bezpieczne ze względu na warunki pogodowe. Pobranie takiego narzędzia jest darmowe, ale nie ma się co oszukiwać, że osoby zamawiające dużo paczek lub robiące częste wysyłki powinny posiadać taką aplikację.