News Poradniki Telefony

Zobaczcie jak serwis Sony naprawia zalane telefony

Jeden z trendów rynku mobilnego to odporność urządzeń na zalania. Skomplikowane konstrukcje nie tak łatwo złożyć i naprawić. Jak to robi serwis Sony, firma W-support?

 

Wprowadzanie na rynek urządzeń wodoszczelnych staje się coraz modniejsze. Wszyscy producenci obserwując konkurencje zdają sobie sprawę, że klient zachęcony nowymi możliwościami chętniej wybierze smartfon z oferty konkurencji. Firma Sony jako jedna z pierwszych (w Polsce) wykorzystała normy IP oferując klientom nową rodzinę Xperia Z, która z pewnością znana jest wielu klientom. Popularne „zetki” jak większość smartfonów idealne nie są i zdarza się im trafić na warsztat serwisu firmy Sony. Zastanawialiście się kiedyś jak producent naprawia zalane urządzenia? Postanowiliśmy Wam trochę przybliżyć ten proces wskazując, że każdy telefon jest dokładnie sprawdzany przy naprawie, w której stwierdzono zalanie.

Dokładna weryfikacja i diagnoza

Każdy serwis (niezależnie od urządzenia) jest zobligowany do należytej obsługi w ramach polityki producenta. W przypadku urządzeń Sony (tablety i smartfony) usługi naprawcze wykonuje firma W-support znajdująca się we Wrocławiu. Urządzenia mobilne wysłane do serwisu są na początku przyjmowane i dokładne diagnozowane pod kątem usterek uszkodzeń mechanicznych lub też wad własnych. W zależności od rodzaju uszkodzenia i możliwości naprawczych serwis wysyła do klienta informacje (głównie przy reklamacjach z rękojmi) odnośnie stwierdzonych wad i sposobu rozwiązania reklamacji. Mogą to być wady wynikające z winy użytkownika lub wady własne (usterki fabryczne – usuwane na koszt gwaranta).

Mikroskop / fot.blogs.sonymobile.com

Jeśli producent stwierdza, że w przypadku naprawy gwarancyjnej nie jest w stanie naprawić mechaniczne telefonu, dokonuje jego wymiany na drugi taki sam terminal bądź inny o nie gorszych parametrach. W przypadku uszkodzenia mechanicznego niestety ale to klient musi (bądź może zrezygnować) zapłacić za naprawę swojego urządzenia.

Jak W-support naprawia zalane urządzenia?

Jeśli nasze urządzenie smartfon bądź tablet zostaje odesłany do serwisu z powodu awarii, to technik diagnozuje urządzenie i podaje nam wynik oficjalnej ekspertyzy przy reklamacjach z tytułu rękojmi. Obsługa gwarancyjna jest wykonywana bez informowania klienta, chyba, że wymaga tego sytuacja (uszkodzenie mechaniczne, wymiana urządzenia na inny model, nieścisłości w dokumentach). W przypadku kiedy telefon miał kontakt z wodą, a wszelkie zaślepki były prawidłowo zamknięte zalanie nie powinno wynikać z naszej winy. Technik serwisu dokładnie sprawdza, czy smartfon przede wszystkim jest szczelny. Taka weryfikacja odbywa się przy użyciu specjalistycznego sprzętu. Wymaga ona domknięcia zaślepek, a następnie połączenia tableta bądź smartfona ze specjalistycznym oprogramowaniem poprzez komputer. Następną czynnością jest oczywiście tworzenie wewnątrz urządzenia podciśnienia. Według ściśle określonych procedur Sony produkt powinien wytrzymać co najmniej 20 sekund, nie zasysając powietrza z zewnątrz. Jeśli wynik jest negatywny z całą pewnością możemy stwierdzić, że urządzenie klienta było nieszczelne i dlatego doszło do zalania po kontakcie z wodą (np. nieplanowana kąpiel w basenie razem z telefonem). W takich przypadkach to gwarant pokrywa koszt naprawy urządzenia, ponieważ urządzenie nie spełniło „obietnicy” w postaci Normy IP.

https://youtu.be/OGbuo9WbAy8

Zalane urządzenia nie z winy klienta najczęściej są wymieniane, ponieważ trudno przewidzieć gdzie dokładnie dostała się woda i co uszkodziła. W celu zmniejszenia ryzyka powrotu reklamacji i niezadowolenia klientów urządzenia najczęściej są wymieniane, jednak ta decyzja finalnie należy do technika, który dokładnie oszacuje stopień uszkodzenia i możliwości naprawy celem usunięcia wady oraz doprowadzenia urządzenia do prawidłowego funkcjonowania.

Źródło: blogs.sonymobile.com

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *