Projekty, które odnoszą sukces w sektorze e-commerce od zapomnianych różni najczęściej podejście do analizy grupy docelowe oraz optymalizacji użyteczności, satysfakcji użytkownika, UX. Zapotrzebowanie na dobrych designerów rośnie, zarabiają coraz więcej, posługują się coraz bardziej jakościowymi narzędziami usprawniającymi realizację ciekawych biznesów online. Niezbędnik UX-owca powinien uwzględniać narzędzia do prowadzenia analiz jakościowych oraz ilościowych zorientowanych na pokazanie prawdziwych, aktualnych danych.

Jakie narzędzia można stosunkowo szybko i prosto wprowadzić do pracy UX-owca

Każdy designer musi wiedzieć i widzieć, w jaki sposób użytkownicy (klienci) poruszają się po komercyjnej stronie internetowej. Chodzi o to, aby przekierować uwagę z poziomu danego elementu do koszyka zakupowego, a nie narażać się na odrzucenia przez źle zaprojektowane procedury. Wiele sklepów internetowych popełnia krytyczne błędy i wymaga od klientów rejestracji, albo nie wzbudza zaufania przez zbyt wiele pól do zaznaczenia przed dokonaniem transakcji. Po więcej informacji zapraszamy na https://ux-pm.pl/poziom-1.

Mapowanie zachowań klienta

Narzędzia do mapowania ruchu umożliwiają spojrzenie „oczami klienta” na stronę internetową. To właściwie podstawa do wprowadzania poprawek i testowania różnych rozwiązań. Designer nie może postawić tylko na jeden szablon, ale bardziej na testowanie różnych układów elementów. Przykład? W europejskim kręgu kulturowym czyta się od lewej do prawej, a ten szczegół już uzależnia rozkład grafik oraz treści na stronach sprzedażowych. Większość menu znajduje się po lewej stronie, a kluczowe informacje po prawej lub na środku.

Regularne ankietowanie grupy docelowej

Ankiety to kolejne narzędzie UX-owca niestety bardzo zaniedbywane, a dające ogromny potencjał do zbierania realnych danych. Klienci zadowoleni z obsługi bardzo chętnie dzielą się dodatkowymi informacjami, odpowiadają na pytania, a nawet przekazują dodatkowe dane o stylu życia, czy preferencjach. Dzięki temu implementacja nowych, korzystnych funkcji przebiega znacznie szybciej. Najlepsi eksperci marketingu marketingowego po prostu zadają pytania klientom i dopiero na tej podstawie tworzą szablony sprzedażowe, nowe marki, opakowania, usługi. Wykonanie ankiety zajmuje chwilę, a daje wgląd do aktualnych preferencji, bez potrzeby angażowania ogromnych zasobów w badania marketingowe.

Prototyp podstawą dalszego tworzenia

Ciekawe perspektywy przedstawiają narzędzia do prototypowania. Jeden projekt można przekazać w wielu odsłonach, ale dopiero badania użyteczności, satysfakcji klientów pokazują, który z formatów się przyjmie.

Praca designera to głównie praca z danymi

Dobry designer testuje i wie, że sukces nie zależy tylko od idei projektu, ale od właściwego przedstawienia pomysłu klientom, którzy nie zniechęcą się nachalnością. Podstawowe narzędzia pracy designera powinny spełniać normy analizy jakościowej oraz ilościowej. Zbieranie danych o użytkownikach to wręcz rutyna przekładająca się z czasem na intuicyjne podejście do projektowania szablonów, czy nowych pomysłów sprzedażowych. Im więcej designer wie o klientach, grupie docelowej, tym lepiej dla skuteczności wszystkich działań wpływających na użyteczność.