W świecie serwisu telefonów jednym z najczęstszych działań jest wymiana uszkodzonych elementów. Hasło naprawa również towarzyszy wielu technikom serwisu, jednak nie w przypadku uszkodzonych wyświetlaczy. Takie podzespoły można w zasadzie tylko wymienić na nowe, nawet przy usłudze naprawy ekranu.
Samsung w zeszłym roku wprowadził usługę będącą alternatywą dla wymiany wyświetlacza. Zgłębiając jednak informacje odnośnie nowych możliwości serwisowych koreańskiego producenta widzimy, że przy naprawie ekranu również możemy mówić o wymianie odpowiednich elementów. Nazewnictwo tak naprawdę nie zmienia zbyt wiele.
Gdzie można wykonać gwarancyjną naprawę wyświetlacza Samsung?
W mojej ocenie sama usługa tak szybko, jak powstała to równie szybko zniknie z rynku. Informacje o takim działaniu producent podał w zeszłym roku, ale usługa nie jest zbyt popularna, ponieważ można ją wykonać tylko w jednym serwisie producenta. I właśnie tutaj pojawia się kolejny problem. W Internecie na próżno szukać informacji, gdzie naprawa wyświetlacza Samsung jest możliwa do wykonania. W komunikacie prasowym takich informacji nie znajdziemy. Więc trudno korzystać z usługi, która nie tylko dostępna jest w jednym serwisie, ale również nie jest zbytnio reklamowana przez samego producenta.
Samo uszkodzenie ekranu nie kwalifikuje urządzenia do naprawy. Głównym czynnikiem umożliwiającym takie działanie jest brak uszkodzeń na ramce. Pisząc prościej – widząc uszkodzenie nie wiemy, czy na pewno serwis Samsung zaproponuje nam wymianę wyświetlacza lub też usługę naprawy. Można powiedzieć, że to jest loteria, bo ocena zależy od technika serwisu. Rodzaj usługi przekłada się również na końcową cenę naprawy odpłatnej. Obecnie usługa oferowana przez firmę Samsung dostępna jest tylko w serwisie centralnym, firmie CTDI. Oczywiście istnieje możliwość pozostawienia smartfona w niektórych Brand Store Samsung, które prześlą urządzenie do serwisu centralnego.
Naprawa wyświetlacza polega dokładnie na tym samym co wymiana? I tak i nie
Stwierdzenie naprawa wyświetlacza brzmi nieco dziwnie. Tego typu elementy w znacznej części ulegają uszkodzeniom, które stosunkowo ciężko jest naprawić. Pękniętego ekranu nie będzie można naprawić / skleić. Jest to nie tylko oczywiste, ale również wynika z komunikatu prasowego, w którym znajdziemy poniższą wypowiedź:
„Z rozwiązania naprawy ekranu będzie można skorzystać dla urządzeń Samsung Galaxy, w których nie doszło do uszkodzenia ramki modułu wyświetlacza, a wymiany wymagają jedynie elementy ekranu prezentujących treść, takie jak warstwa obsługująca dotyk oraz matryca wyświetlająca”.
Korzystając z pełnej wymiany wyświetlacza w telefonach Samsung (mówimy tutaj o flagowcach) mówimy nie tylko wymianie ekranu, ale również o wymianie ramki i baterii. W przypadku naprawy wyświetlacza producent obliguje klientów do braku uszkodzeń na ramce. W procesie nowej usługi producent przy wykorzystaniu nowoczesnych urządzeń odkleja stary ekran od ramki, dokonując wymiany jedynie elementów ekranu prezentujących treść, takie jak warstwa obsługująca dotyk oraz matryca wyświetlająca. W tym przypadku stwierdzenie naprawa wyświetlacza to również wymiana.
Ile kosztuje naprawa wyświetlacza w telefonach Samsung?
Warto zauważyć, że ceny napraw odpłatnych dla telefonów Samsung mogą się różnić. Wszystko zależy od tego, z jakiego serwisu korzystamy. W przypadku usługi naprawy wyświetlacza jest ona możliwa do wykonania tylko w urządzeniach premium (chodzi oczywiście o flagowe). Poniżej prezentuje przykładowe koszty naprawy wyświetlacza Samsung Galaxy S22 Ultra względem wymiany całego modułu z ramką. Naprawa ekranu dla tego modelu to koszt 884,48 zł + około 70 zł kosztów robocizny serwisu CTDI. Wymiana całości (razem z baterią i ramką) będzie o wiele droższa.
Mówimy tutaj o kosztach rzędu 1 289,43 zł + około 70 zł za robociznę. W porównaniu obu usług widzimy oszczędności ponad 400 zł. Niestety musimy do tego wszystkiego doliczyć robociznę serwisu. Takie usługi mogłyby zainteresować niejednego klienta. Dlaczego? Gwarancyjny serwis Samsung zachowa nam gwarancję, na czym zyska każdy klient zmagający się z ewentualnymi problemami swojego urządzenia w przyszłości.