News Serwis

Mobilny serwis Samsung – czy koszty dojazdu są zgodne z prawem?

Niektórzy producenci, chcąc poprawić jakość swoich usług serwisowych często zaskakują swoich klientów wprowadzając nowości mające poprawić przede wszystkim jakość. Jednym z takich ułatwień i nowych możliwości jest mobilny serwis Samsung, który podjedzie do każdego klienta na terenie Warszawy. Niestety za usługę przyjazdu trzeba zapłacić dodatkowe pieniądze co może wzbudzać u niektórych klientów pewne wątpliwości i kontrowersje. 

Chodzi oczywiście o kwestie prawne, stawiające pytanie czy pobieranie dodatkowych płatności za mobilny serwis Samsung jest zgodne z prawem? Zazwyczaj gwarancja udzielana jest bezpłatnie, a tutaj mówimy o jakiś kosztach? Otóż dodatkowa usługa Samsunga jest w pełni legalna. Wszystko dlatego, że mobilny serwis producenta to usługa, która nie dotyka samej karty gwarancyjnej i uprawnień wynikających z przepisów. Producent w dalszym ciągu udzielna nieodpłatnej gwarancji na swoje urządzenia. Warunki zawsze znajdziemy w kartach gwarancyjnych dołączanych do zakupionych produktów. Ekspresowe naprawy z dojazdem do klienta (w przypadku telefonów) nie są wymienione w zapisach gwarancji Samsung.

Mobilny serwis Samsung to usługa dodatkowa

Przede wszystkim mówimy tutaj o usłudze, a nie uprawnieniach gwarancyjnych. Oferta uczciwie prezentuje koszty dojazdu do klienta, gdzie można wykonać naprawę gwarancyjną swojego smartfona. Plusem tej usługi jest przede wszystkim czas, ponieważ jak deklaruje producent naprawa smartfona lub tableta może potrwać do 2 godzin. Zupełnie inaczej wygląda obsługa D2D, gdzie karta gwarancyjna może określać czas naprawy nawet do 14 dni. Jest to kolejny argument, że mobilny serwis Samsung może w pełni naliczać koszty za dojazd do klienta, nie oglądając się na przepisy prawa. Jest to wręcz zrozumiałe. Mobilny serwis może podjechać w dowolne miejsce Warszawy (nawet pod biuro) naprawiając gwarancyjnie naszego smartfona lub tableta.

Mobilny serwis Samsung

Skorzystanie z równie szybkiej naprawy dostępne jest także po samodzielnej wizycie w centrum serwisowym Samsung. W takich punktach rozmieszczonych w różnych częściach Polski możemy oczekiwać lub umówić się z obsługą punktów Samsung na szybką naprawę. Jeśli propozycja ze strony producenta będzie inna, zawsze możemy poszukać innych możliwości naprawy. Nie musi to być koniecznie naziemny lub mobilny serwis Samsung. Wybór rodzaju usługi i formy naprawy np. poprzez zwykłą wysyłkę sprzętu do serwisu zawsze należy do klienta.

Nie tylko mobilny serwis Samsung pomoże w naprawie telefonu

Dodatkowa usługa od Samsunga obejmuje każdą formę naprawy. Wskazuje na to komunikat prasowy, który mówi, że usługa jest niezależna od statusu gwarancji. Mowa oczywiście o urządzeniach pogwarancyjnych, które można nie tylko naprawić w mobilnym serwisie Samsung, ale również bezpośrednio na rynku. Idealnym przykładem w takich momentach są pogwarancyjne serwisy telefonów Samsung oferujące nieco inne usługi niż w punktach gwarancyjnych. Chodzi tutaj o wymianę szybki, które w serwisie producenta nie uświadczymy.

Co prawda naprawa w serwisie pogwarancyjnym nie będzie bezpłatna, ale również mobilny punkt nie podjedzie do nas za darmo i w przypadku uszkodzenia mechanicznego otrzymamy kosztorys. Naziemne punkty napraw mogą starać się konkurować z serwisem producenta. W każdym przypadku powinniśmy sprawdzić cenę, ponieważ wszędzie może być opłacalnie dla klienta końcowego, ale pamiętajmy, że to do właściciela będzie należeć wybór, jaki serwis Samsung powinien wybrać.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *