News Serwis

Czy gwarancyjne serwisy telefonów iPhone wprowadzą usługę wymiany szybki w telefonach iPhone?

Serwisy producenta nigdy nie akceptowały napraw w miejscach innych niż tylko centra serwisowe. Naprawy mechaniczne, które przeprowadzają specjalistyczne firmy mogą być dokładne. Niestety nie każdy serwis producenta przeprowadza tak dokładne naprawy, które mogą wiązać się z przekroczeniem zasad samego gwaranta.

Serwis producenta nie ma czasu na takie naprawy

Wymiana szybki to bardzo czasochłonny proces. Firma Apple i jej bardzo „sterylne” podejście do obsługi serwisowej nie dopuszcza nawet myśli o żadnych naprawach polegających na rozklejaniu modułu wyświetlacza. Takie działanie jest po pierwsze niezgodne z założeniem samej marki, po drugie serwis telefonów iPhone nie ma czasu na tak drobiazgowe naprawy, które przede wszystkim dotyczą ingerencji w moduł ekranu. Po trzecie należy pamiętać, że wymiana szybki iPhone 13 mini będzie wiązać się ze zmianą wyposażenia wielu serwisów.

Serwis iPhone Warszawa

To wszystko wiąże się z kosztami oraz sporymi zmianami w całej sieci punktów posprzedażnych. Dla każdego serwisu producent czas jest rzeczą najważniejszą. Wiąże się z tym również wymiana pełnych modułów. Znacznie łatwiej jest diagnozować sprzęt (testować) po naprawie w pełnych modułach niż przy naprawach polegających nawet na ryzyku, że zdejmowanie szybki ze sprawnego wyświetlacza może wiązać się z uszkodzeniem mechanicznym oryginalnej części.

Program samodzielnej naprawy iPhone’ów nie wprowadzi dodatkowych zmian, a już na pewno procesu wymiany szybki

To dość ważna informacja, bo tego typu program wprowadzony w USA nie wywołał zbyt wielkiego szału. Można powiedzieć, że jest również niedopracowany. Nie widać planów, aby zagościła w nim usługa wymiany szybki, w szczególności dla Polski. W przypadku każdego iPhone’a z dokonaną naprawą poza serwisem producenta finalny kosztorys może zwalić nas z nóg. Informuje nas o tym zapis, chociażby jednego z serwisów producenta wskazując, że wymiana iPhone’a jest niemożliwa, gdy: urządzenie nie posiada oryginalnych części (np. nieoryginalna bateria, obudowa). W takiej sytuacji klient na kosztorysie końcowym propozycje pełnej kwoty urządzenia. W przypadku, gdy odpłatna wymiana urządzenia jest możliwa, koszty za naprawę są znacznie niższe, ale dalej średnio opłacalne.

Apple Self Service Repair / fot.apple.com

Niezwykle ważnym aspektem jest fakt, że Apple jak większość konkurencji zajmuje się odnawianiem części. Umożliwia to oszczędności w segmencie serwisowym. Wyobraźmy sobie, że Apple zgadza się na wymianę szybki wyświetlaczy do iPhone’a z nieoryginalnymi szkiełkami. Wyobrażacie sobie taką sytuację? Wy jako klienci może i tak, ale dla Apple to nieplanowane koszty. Właśnie dlatego każdy pogwarancyjny serwis telefonów iPhone może być spokojny o wprowadzenie usług wymiany szybki do serwisów producenta. W mojej ocenie i biorąc pod uwagę wszystkie aspekty (wyżej wymienione) widać, że Apple nie odważy się na takie działanie, jak wymiana szybki w telefonach iPhone.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *