Internet to w dzisiejszych czasach nieocenione źródło wiedzy, dlatego ludzie często szukają w nim informacji o interesujących ich produktach i usługach. Warto to wykorzystać. Zakładając własną stronę internetową firma daje sobie możliwość dotarcia ze swoją ofertą do setek tysięcy potencjalnych klientów i to bez ponoszenia ogromnych kosztów finansowych, z jakimi zwykle wiążą się działania marketingowe.

Choć firmowa strona internetowa jest stosunkowo niedrogą formą reklamy, nie da się ukryć, że jest bardzo skuteczna, ponieważ stanowi bezpośrednią odpowiedź na potrzeby konsumentów. Dzięki niej możesz nie tylko poszerzyć swoje zasięgi, ale też wykreować pozytywny wizerunek marki, podnieść jej wiarygodność w oczach klientów i zwiększyć ich zaufanie. Aby jednak firmowa strona internetowa spełniała wszystkie te funkcje, musi być odpowiednio zaprojektowana.

Jak powinna wyglądać firmowa strona internetowa?

Tworzenie stron internetowych to umiejętność wymagająca dużej wprawy i ciągłego doskonalenia. Nie wystarczy posiadać podstawową wiedzę z zakresu webmasteringu i webdesignu, ale też umieć ją dobrze wykorzystać. Pamiętajmy, że wymagania internautów stale się zmieniają – kiedyś wystarczyło kilka zakładek i prosty szablon graficzny, dziś firmowa strona internetowa musi być oryginalna (by wyróżniać się na tle licznej konkurencji), interaktywna (by pozwolić na bezpośrednią komunikację) oraz responsywna (by właściwie wyświetlać się na wszystkich urządzeniach elektronicznych). Koniecznie powinna też posiadać certyfikaty bezpieczeństwa i być zgodna z wytycznymi W3C. Jeśli nie czujesz się na siłach podjąć się samodzielnego zaprojektowania takiej witryny, zleć to zadanie agencji reklamowej AlterPage. Dla profesjonalistów z AlterPage tworzenie stron internetowych zgodnych z najnowszymi trendami i standardami WWW to bułka z masłem. Więcej o ich ofercie znajdziecie na https://alterpage.pl/strony-www-41.

Firmowa strona internetowa czy firmowy fanpage?

Wiele firm rezygnuje z posiadania własnej strony internetowej wybierając zamiast tego darmowy fanpage na facebooku. Założenie kilku kont na najpopularniejszych portalach społecznościowych jest na pewno dobrym pomysłem, ale pamiętajmy, że ich prowadzenie pochłania bardzo dużo czasu i energii. Poza tym media społecznościowe pełnią trochę inną rolę niż typowe strony internetowe, służą bowiem głównie jako kanał komunikacji i źródło najnowszych informacji o marce, nie nadają się do prezentacji oferty. Dlatego firmy nieposiadające własnych stron internetowych, a jedynie profile w serwisach społecznościowych, często są odbierane jako mało poważne i wiarygodne. Rezygnując z posiadania firmowej strony internetowej szkodzimy więc swojemu wizerunkowi.