Wiko w TOP 5 najpopularniejszych firm w Europie Zachodniej

fot.wikomobile.com

Walka na rynku urządzeń mobilnych w dalszym ciągu trwa. Jedni silnie walczą o pozycje lidera, a inni jak Wiko pokazują jak można wyjść z cienia i osiągnąć sukces, którego nie da się nie zauważyć.

 

Wiko z pewnością jest jednym z najciekawszych objawień rynku urządzeń mobilnych. Kiedy 2 lata temu producent wkraczał na polskie ziemie nikt nie spodziewał się, że dziś ten francuski gracz będzie w top 5 najpopularniejszych firm w Europie Zachodniej. Koncern, który założył 5 lat temu Laurent Dahan już dziś może pochwalić się sporą ilością sukcesów. Firma w ciągu trzech lat zajęła drugie miejsce we Francji i Portugalii, czwarte we Włoszech oraz piąte w Hiszpanii i Belgii.

fot.Wiko
fot.Wiko

Marka dzięki swojej nietypowej polityce nie uczestniczy w typowym „wyżynaniu” się producentów. Nie da się ukryć, że na rynku kilku producentów toczy walkę o pozycje lidera, dzięki czemu inne mniejsze firmy korzystają na tym spokojnie realizując swoje targety sprzedażowe. W tym miejscu warto zwrócić uwagę na wypowiedź Wiko Poland.

“Na polskim rynku Wiko zmienia układ sił w branży mobile już od roku. To właśnie Polska stała się ważnym punktem w dalszej ekspansji marki w regionie Europy Środkowej i Wschodniej. Mimo krótkiego stażu polski oddział może pochwalić się licznymi sukcesami. Smartfony Wiko są obecne w sieciach takich jak EURO RTV AGD, Komputronik, Media Expert, Avans, Max Elektro, NEONET i wielu innych. W siłę rośnie również polski zespół, który rozwija swój dział sprzedaży i marketingu“ – mówi Tomasz Boncol, dyrektor sprzedaży Wiko Poland.

Sukces firmy udziela się również założycielowi, który 5 lat temu nie spodziewał się, że Wiko może konkurować z takimi koncernami jak Apple, czy Samsung.

„Oczywiście, że jesteśmy bardzo dumni z osiągnięcia wysokiej pozycji w Europie. Nasz sukces jest konsekwencją mobilizacji zespołów rozwijających na całym świecie kierunki wytyczane przez globalne działy: sprzedaży, marketingu, projektowania, B+R, logistyki. To również rezultat podejścia skupiającego się na kliencie i bezpośredniej komunikacji z nim, dzięki której możemy być jeszcze bliżej naszych użytkowników” – mówi Laurent Dahan, prezes i założyciel Wiko.

Gdzie leży sukces producenta?

Francuski producent projektuje smartfony i akcesoria, które charakteryzują się dobrym stosunkiem jakości wykończenia i możliwości technologicznych do proponowanej ceny. Ponadto urządzenia Wiko łączą funkcjonalność z atrakcyjnym i kolorowym designem. To co osobiście zwróciło moją uwagę to fakt, że koncern nie robi ze swojego wizerunku „spamera technologicznego”, który w ten sposób mąci klientom w głowie ilością urządzeń. Najlepszą metodą jest wysłuchanie potrzeb konsumenta co z pewnością udało się francuskiemu producentowi.

materiały prasowe
materiały prasowe

Właśnie dlatego w portfolio koncernu znajdziemy interesujące smartfony (pełna oferta dostępna tutaj) takie jak Highway Pure (5,1 mm grubości), Fever (pierwszy smartfon, który świeci w ciemności), czy chociażby czy najnowsza propozycja, którą mieliśmy okazje poznać na IFA model Ufeel. To tylko nieliczne urządzenia, które możemy kupić w przedziale cenowym od 249 do 1249 zł, co jest dodatkowym plusem.

Wiko rozwija swoją ofertę

W 2016 roku podczas targów IFA firma wprowadziła na rynek nowe produkty, rozszerzając swoje portfolio o atrakcyjne akcesoria: bezprzewodowe słuchawki i głośniki, etui zabezpieczające smartfony oraz opaski z pulsometrem WiMATE. Nie jest również przypadkiem przynależność Wiko do French Tech, rządowej agencji promującej cyfrowe innowacje, która potwierdziła globalny sukces firmy.

„Po osiągnięciu sukcesu na rynku detalicznym pewne jest wkroczenie na rynek operatorów telekomunikacyjnych. Ogromną szansą na umocnienie naszej pozycji i kontynuowanie międzynarodowej ekspansji jest również wprowadzenie na rynek, urządzeń typu wearable m.in. opaski z pulsometrem WiMate” – mówi Laurent Dahan.

Wejście producenta do sieci komórkowych będzie kolejnym krokiem do zdobywania coraz większej ilości klientów i utrzymania swojej pozycji.

Źródło: Counterpoint Technology market report 2Q-2016, Źródło: GFK Lipiec 2016, Informacje prasowe

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj