Analitycy z IDC opublikowali statystyki sprzedaży tanich tabletów w trzecim kwartale tego roku. Na kurczącym się rynku firma Amazon zwiększyła sprzedaż aż o 300% w stosunku rok do roku.
W trzecim kwartale producenci dostarczyli 43 miliony urządzeń, co daje prawie 15% mniej tabletów niż w zeszłym roku. Wśród licznych spadków błyszczą dwie firmy, które zanotowały wzrost sprzedaży.

Apple pomimo około sześciuset tysięcy mniej sprzedanych iPadów wciąż może cieszyć się pozycją lidera na tym nasyconym rynku. Na drugim miejscu uplasował się Samsung z prawie dwudziestoprocentowym spadkiem. Podium zamyka Amazon, notując aż 320% wzrostu sprzedaży. Wynika to ze sporej promocji na jego tablet Fire, która miała miejsce na początku lipca. Tablet przeceniony o 30% stał się bardzo popularny, co pozwoliło Amazonowi zanotować rekordowy wzrost sprzedanych urządzeń. IDC tłumaczy sytuację również faktem, że w swoim zestawieniu nie wzięło pod uwagę 6-calowych tabletów od producenta.
Warto również wyróżnić Huawei, która zanotowała 28-procentowy wzrost. Przedsiębiorstwo zawdzięcza to swojej polityce cenowej. Podczas gdy w danym budżecie inni producenci oferowali tablety z łącznością Wi-Fi, chńska firma proponowała konsumentom modele z modemem 3G.

Pomimo wzrostów dwóch producentów, rynek tabletów wciąż się kurczy i już od kilku lat widać nasycenie. Konsumenci nie zmieniają tych urządzeń tak często jak smartfonów. Podobne trendy widać również na rynku komputerów osobistych, gdzie część ludzi mówi o erze post-PC. Zarówno era post-PC jak i post-Tablet nie nastąpi, ponieważ zapotrzebowanie na nie wciąż jest, jednak ludzie nie czują potrzeby zbyt częstej wymiany tego sprzętu. Artykuł został napisany na komputerze z platformą z roku 2011
źródło: IDC.com