Każda ocena techniczna stanu urządzenia oddawanego do naprawy nie może być pochopna. Musimy dokładnie zwracać uwagę na wszystkie szczegóły. Podczas przyjmowania sprzętu do naprawy liczą się również informacje, jakie przekazujemy klientom. Starajmy się nie podawać od razu końcowej kwoty, ponieważ nie wiemy co dokładnie znajdziemy po rozłożeniu urządzenia Apple.
Odpłatna naprawa urządzeń Apple
Bardzo często wielu klientów oczekuje przede wszystkim szybkiej obsługi. Liczy się czas i rzetelna informacja, która zostanie udzielona najlepiej telefonicznie. Nie sposób poinformować klienta o wszystkich kosztach za naprawę w przypadku, kiedy nie widzimy dokładnie urządzenia. Nie jest to również takie oczywiste, kiedy klient informuje nas tylko o wymianie matrycy lub wyświetlacza. Zdarza się, że podczas naprawy technik trafia na ślady cieczy, które zmieniają cały proces naprawy i należy ponownie sprawdzić możliwość naprawy sprzętu konsultując się z klientem. Można powiedzieć, że to normalna obsługa – niestety nie dla klientów.
Ludzie oczekują wysokiej jakości zakładając jednocześnie, że warsztat, serwis lub sklep mają większą wiedzę w zakresie swoich działań. Wiele osób bazuje na informacjach, jakie usłyszeli licząc, że nie spotkają ich żądne dodatkowe niespodzianki lub informacje np. o dodatkowych kosztach z racji uszkodzeń mechanicznych znajdujących się dodatkowo w środku urządzenia. Oczekujemy, że koszty naprawy odpłatnej w serwisie produktów Apple, jaki wybraliśmy zakończy się w granicach kosztów ze strony. Niestety nie zawsze jest to możliwe i często spotyka się z brakiem zrozumienia ze strony klienta. Takie sytuacje najczęściej mają miejsce, kiedy klient oczekuje od nas dokładnej wyceny naprawy odpłatnej za iPhone’a lub iPada wskazując tylko uszkodzenie mechanicznej wyświetlacza. W takim przypadku powinniśmy podać dokładną cenę zaznaczając, że koszty mogą się zmienić po obejrzeniu smartfona.
Wyobraźmy sobie wyciąganie ekranu z uszkodzoną mechanicznie ramką, której kawałek materiału zachodzi na przestrzeń odchylanego wyświetlacza. Problem z naprawą może pojawić się nie tylko na poziomie demontażu, ale również samej wymiany, gdzie bez wymiany ekranu oraz ramki się nie obejdzie. Takich szczegółów raczej nie zweryfikujemy przez telefon, a informacje o końcowych kosztach klient chce od razu. Musimy na to uważać.
Cenniki na stronach serwisów pogwarancyjnych są bardzo ogólne
Wpisanie wszystkich usług serwisowych naszej firmy jest kluczowym działaniem przy prowadzeniu serwisu zajmującego się naprawą elektroniki mobilnej. Dzięki temu możemy uniknąć niepotrzebnych pytań odnośnie cen za naprawy dla poszczególnych usług dla konkretnych produktów. Daje nam to poczucie pewnego bezpieczeństwa, że na bieżąco informujemy swoich klientów o wszystkich usługach dostępny.
Musimy również pamiętać, że mając różnorodność sprzętów każda cena oraz usługa będzie się różnić od specyfiki sprzętu. Dla jednego urządzenia usług może być mniej, zaś dla drugiej więcej. Jest to naturalna sytuacja, z którą musimy się liczyć. Prowadząc serwis MacBook lub serwis iPhone, czy też serwis iPad ceny na stronie muszą być dokładne, muszą zawierać szczegółowe informacje (np. o wykorzystaniu zamienników) z odpowiednią klauzulą, że dokładny kosztorys możemy przedstawić po obejrzeniu sprzętu oraz pełnej diagnozie. Wszelkie nieporozumienia mogą później przełożyć się na złe emocje lub problemy z klientem, który postanowi wyładować swoją frustrację na negatywnych opiniach w sieci.