Intel, widząc Oculus Rift i HTC Vive oraz nadchodzące HoloLens, nie chce pozostawać w tyle i przegapić boom’u VR, tak jak to było w przypadku procesorów mobilnych. Poznajcie projekt Alloy, który reprezentuje kolejną, ciekawą wizję wirtualnej rzeczywistości.
Oto pierwsze urządzenie, które prezentuje nowy rodzaj środowiska VR. Jest wirtualna rzeczywistość, jest też rozszerzona rzeczywistość, zaś teraz poznamy połączoną rzeczywistość. Intel na targach IDF 2016 pokazał własne gogle, które posiadają kilka dość ciekawych funkcji.
Tą najważniejszą opcją powinno być wytłumaczenie terminu „połączona rzeczywistość”. Niebiescy zauważyli, że przemierzając świat VR możemy przypadkiem nie zauważyć przeszkód, które czekają na nas w realu. Alloy zostały więc wyposażone w kamery i czujniki RealSense, pozwalające na skanowanie i nanoszenie w czasie rzeczywistym obiektów prawdziwych na ekran gogli. Tak oto nawet nasze ręce zostaną przeniesione w świat VR i za ich pomocą będziemy w stanie dokonywać różnych interakcji, jak chociażby chwytanie przedmiotu, czy wykonywanie ciosów.
Kolejną cechą wyróżniającą Alloy na tle konkurencji ma być brak konieczności łączenia sprzętu z komputerem za pomocą kabla. Obraz przesyłany jest za pomocą technologii bezprzewodowej, co powinno znacząco zwiększyć komfort rozgrywki. Gogle mają się cechować również dużą wydajnością, która będzie mogła pozwolić na wyżej wymienione funkcje.
Intel zapowiedział również uwolnienie kodu API do gogli, aby każdy producent mógł stworzyć swoje własne okulary VR w oparciu o Project Alloy i system Windows 10. To dość sprytny ruch, który jest już chyba charakterystyczny dla niebieskich. Dość często zapewniają podłoże hardware, czyli sprzęt, do różnych urządzeń. W ten sposób nie są bezpośrednimi producentami, lecz pośrednią firmą, dostarczającą daną „część”.
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem i barwną prezentacją, to można spodziewać się najlepszego obecnie znanego urządzenia VR. Sam nie mogę się doczekać rozwoju całej sytuacji. Intel przedstawił kolejną, już trzecią koncepcję wirtualnej rzeczywistości, równie ciekawą jak dwie pozostałe. Nam konsumentom niestety wciąż pozostaje cierpliwe czekanie. Gogle są jeszcze w fazie testów i ich premiera jest planowana na 2017 rok.
Żródło: Intel