Już pod koniec grudnia 2017 roku na polskim rynku telefonii komórkowych pojawił się nowy operator Folx, który dopiero od dzisiaj ujawnia się w mediach. Nowy operator chce wyróżnić się obsługą klienta abonamenckiego wyłącznie z poziomu aplikacji mobilnej, a opłaty abonamentowe mają przyjąć formę subskrypcji podobnej do tej znanej z Spotify czy Netflix.
Folx działa w Polsce już od końca minionego roku ale do tego czasu budowała swoją pozycję po cichu i korzystała z prostego systemu rekomendacji. Osoby, które zdecydowały się na wykupienie karty SIM mogły liczyć na korzystne rabaty w zamian za polecenie usługi znajomym.
Od dzisiaj sieć otwiera się na wszystkich klientów i zapowiada oficjalny start. Firma działa na podobnej zasadzie jak Virgin Mobile czy Mobile Vigings i dzierżawi stacje bazowe od partnera z tzw. wielkiej czwórki polskich operatorów, którymi są: Plus, Play, Orange, T-Mobile. Folx współpracuje ze stacjami bazowymi sieci Play.
Nowi użytkownicy mogą korzystać z zasięgu dość dobrze rozbudowanej sieci, a Folx obecnie oferuje transfer danych na poziomie 300 Mbps (odbieranie) i 50 Mbps (wysyłanie).
Operator postanowił nieco wyróżnić się na rynku klasycznych operatorów. Aby stać się klientem klasycznego operatora należy pójść do salonu po starter i zarejestrować kartę SIM lub opcjonalnie zamówić kartę SIM kurierem.
W przypadku tego operatora aby zamówić kartę SIM należy skorzystać z aplikacji mobilnej, sprawdzić gdzie obecnie jest dostawca kart i ją zamówić. Sieć współpracuje z kierowcami Ubera przez co może się chwalić, że ,,karta SIM dociera do użytkownika szybciej niż pizza”. Niestety obecnie na bezproblemową dostawę mogą liczyć mieszkańcy dużych miast: Warszawa, Gdańsk, Gdynia, Sopot, Poznań, Łódź, Kraków, Wrocław, Katowice. Z czasem obszar możliwości pozyskania karty ma się zwiększać.
Sieć działa wszędzie tam, gdzie jest zasięg Play. Operator nadal pracuje nad pozyskiwaniem swoich partnerów, którzy zgodziliby się na dystrybucję kart SIM. Cała obsługa klienta odbywa się w aplikacji, w ramach której użytkownicy otrzymują dostęp do pomocy konsultanta 24/7.
Sieć daje możliwość pozyskania nowego numeru lub przeniesienia swojego numeru od innego operatora. Formalności załatwiane są za nas, a cały proces trwa od 1 do 120 dni. Sieć oferuje pulę numerów zaczynających się prefiksem 45, a dalsze cyfry możemy sobie wybrać.
Sposób rozliczeń za usługi ma przypominać ten stosowany przez usługi Spotify i Netflix. Po rozpoczęciu subskrypcji w aplikacji z karty klienta pobierana jest stała miesięczna kwota w wysokości 29,99 zł w zamian, za którą otrzymamy:
– nielimitowane rozmowy,
– nielimitowane SMS-y i MMS-y,
– 20 GB Internetu,
– bezpłatny roaming w UE.
Po wykorzystaniu pakietu Internetu można dokupić dodatkowe paczki Internetu 1 GB za 2,99 zł.
Konto użytkownika w aplikacji zasilimy za pomocą karty płatniczej lub przelewem z naszego konta bankowego.
Abonament nie jest najtańszym na rynku ale model obsługi klienta zapowiada się bardzo ciekawie i na pewno będzie wygodny i przyszłościowy. Czy Folx okaże się rentowny? Tego nie wiadomo.
Źródło: folx.com