Grupa Volkswagena zamierza wprowadzić filtr cząstek stałych również do silników benzynowych. Jak wiadomo, w taki filtr wyposaża się pojazdy napędzane motorami wysokoprężnymi i dobrze się sprawdzają. Według Volkswagena można zredukować cząsteczki sadzy nawet o 90% w silniku benzynowym z bezpośrednim wtryskiem.
Wprowadzenie filtra cząstek stałych do wszystkich modeli grupy Volkswagena z silnikiem benzynowym planowane jest już na 2017 rok. W ciągu najbliższych 5-ciu lat liczba samochodów wyposażonych w tę technologię ma osiągnąć nawet siedem milionów. Proces wprowadzania filtra mają rozpocząć silniki 1.4 TSI w Tiguanie oraz 2.0 TFSI w Audi A5, już w czerwcu przyszłego roku.
Według badań niezależnych instytucji silniki Diesla i benzynowe produkowane obecnie przez grupę Volkswagen zaliczają się do najczystszych na rynku. Badania ekspertów z Londynu przedstawiły emisję spalin 440 najpopularniejszych modeli na świecie. W rankingu jakości powietrza według indeksu EQUA, samochody grupy Volkswagena zajęły pierwsze miejsce w trzech kategoriach: silników benzynowych spełniających normę EU 6, silników benzynowych spełniających normę EU 5 i samochodów hybrydowych spełniających normę EU 6.