Awaria urządzenia mobilnego to same problemy. Oprócz obaw o wszelkie dane bardzo wielu klientów przed oddaniem urządzenia do naprawy zastanawia się nad smartfonem zastępczym, który posłuży nam na czas naprawy. Niestety serwisy telefonów nie praktykują wypożyczania sprzętu zastępczego.
W obecnych czasach większość klientów zazwyczaj nie potrzebuje takich urządzeń. Klienci zawdzięczają to starszym urządzeniom, które pochodzą ze starszych kontraktów. Oczywiście nie jest to normą, bo też nie każdy klient jest chętny do zaśmiecania swojego mieszkania. W przypadku awarii posiadanie telefonu zastępczego może być kluczowe do skorzystania z usług serwisu. W niektórych przypadkach (np. reklamacja telefonu poprzez sprzedawcę) przedsiębiorcy starają się zapewnić klientom urządzenia zastępcze, ale nie skorzystamy z takich usług w punktach napraw.
Gwarancyjny serwis telefonów Xiaomi nie zapewnia takich „rarytasów
Prawdę powiedziawszy nie słyszałem o takiej możliwości, co nie oznacza, że ona nie istnieje. Serwisy telefonów Xiaomi z reguły nie stosują takich praktyk, ponieważ większość napraw wykonywanych jest poprzez obsługę D2D. Serwisy centralne firmy Xiaomi (w tym również innych), takie jak SBE i CCS nie zapewniają urządzeń zastępczych. Takie działanie mogłoby być dość trudne do wykonania. Ponadto należy wspomnieć, że centralny serwis Xiaomi nie będzie w stanie oszacować ile takich zastępczych telefonów trzeba byłoby naszykować dla klientów.
Brak takiego wsparcia, nie oznacza braku takich możliwości. Zapewnienie telefonów zastępczych klientom mogłoby się odbyć bezpośrednio z inicjatywy samej firmy realizującej serwis telefonów Xiaomi. Na obecnym rynku tego typu działania nie mają zastosowania, ponieważ klienci nie przywykli do takich działań. Może właśnie dlatego, że żaden punkt napraw nie oferował takich możliwości klientom. Z pewnością możemy powiedzieć, że wypożyczanie telefonów zastępczych na okres naprawy mogłoby być bardzo eksperymentalnym działaniem.
Gwarancyjny serwis telefonów Xiaomi nie ma żadnych dodatkowych obowiązków?
To dość istotne pytanie. Producent spisuje z firmą podwykonawczą odpowiednie zasady działania, wszelkie procedury określają co dokładnie można, a czego nie. W tym przypadku producent (Xiaomi) nie narzuca dodatkowych obowiązków w postaci wypożyczenia telefonów zastępczych. Musimy jednak zauważyć, że to wszystko zależy od marki i podejścia przedsiębiorcy, który chce wesprzeć swoich klientów.
Serwis Apple ma inne podejście do klientów niż serwis Xiaomi
Inicjatywą wypożyczania niektórych urządzenie w serwisach Apple są sami właściciele. Firma podwykonawcza chcąc poprawić jakość usług i co najważniejsze wizerunek często decydują się na takie kroki. Firma iMad lub firma iSpot posiada urządzenia zastępcze dla klientów. Oczywiście ilość asortymentu jest mocno ograniczona i często możemy z niego skorzystać tylko przy pierwotnym zakupie w takiej firmie. Takie działania nie muszą być koordynowane przez producenta, co również nie oznacza blokady takich praktyk.
Z możliwości wypożyczenia sprzętu w znacznej części przypadków będziemy mogli skorzystać głównie w punktach. Przy usłudze D2D nie skorzystamy z takich możliwości. Proces wypożyczania sprzętu zastępczego będzie zależał od producenta oraz firmy realizującej serwis.