Niektóre kupione przez klientów towary nie muszą mieć wsparcia, o jakim marzy klient. Brak obsługi posprzedażnej dla większości akcesoriów to standard na rynku. Dotyczy to większości drobnych elementów, których po prostu nie opłaca się naprawiać. Zaliczamy do nich między innymi myszki, słuchawki (popularne Budsy) czy chociażby opaski Xiaomi.
Informacja o braku wsparcia serwisowego dla niektórych produktów nie jest nowością. Najlepszym przykładem są opaski Xiaomi Mi Band. Każda generacja tych modeli nie jest kwalifikowana do obsługi serwisowej. Również podobnie będzie w przypadku Xiaomi Mi Band 7. Od razu odpowiem na pytanie – wysyłka takiego akcesorium do serwisu nie będzie skutkować naliczeniem kosztów. Stracimy tylko i wyłącznie czas, a to cenniejsze niż akcesorium za około 150 zł.
Wysyłka Xiaomi Mi Band 7 do serwisu nie będzie potrzebna
Opaska jeszcze nie zagościła w Polskich sklepach, ale jesteśmy jest to tylko kwestia czasu. Pewien procent klientów z pewnością będzie mógł się zapoznać z nową opaską, to kwestia czasu. W przypadku drugiej części klientów mogą pojawić się pewne problemy – o jakich przypadkach mówimy? Prawdopodobnie będą to usterki fabryczne, które zmuszą klientów do skorzystania z usług – serwis Xiaomi. Okazuje się, że w przypadku Xiaomi Mi Band 7 nie będzie to takie proste. Obsługa gwarancyjna w przypadku takich akcesoriów będzie opierać się tylko poprzez reklamacje sprzętów bezpośrednio u sprzedawcy/dystrybutora. Xiaomi ma pewną zasadę – produkty nienależące do Mi Ecosystem otrzymują uproszczoną gwarancję. W takich przypadkach produkty najczęściej są wymieniane 1:1. Czemu tak jest w przypadku tych urządzeń?
Akcesoria oraz produkty Xiaomi z uproszczoną gwarancją zazwyczaj są stosunkowo tanie. Obsługa serwisowa w przypadku takiej drobnicy jest kompletnie nieopłacalna. Większe koszty producent zapłaci za skierowanie opaski Xiaomi Mi Band 7 do serwisu niż bezpośrednio do sprzedawcy, gdzie urządzenie zostanie wymienione na drugi produkt. Istnieje również możliwość, że sprzedawca zwróci nam pieniądze, w przypadku braku dostępności zamienników na wymianę.
Xiaomi Mi Band 7 – wymiana będzie efektywniejsza
Takie działanie bardziej zadowala klientów. Przy naprawie takich drobnych akcesoriów ewentualne niepowodzenie będzie skutkować dodatkowym kosztem dla producenta oraz może wzbudzić niezadowolenie u klientów. Warto również dodać informacje, że towar będzie zupełnie nowy. Nie będą to odnowione produkty, tylko fabrycznie nowe zapakowane urządzenia.
Minusem takiej obsługi może być czas. Nie każdy sprzedawca wymieni opaskę Xiaomi Mi Band 7 od razu przy składaniu reklamacji. Każda procedura reklamacji musi trwać. Nie można jej przyspieszyć, ponieważ opaska równie dobrze może nie być uszkodzona. Pamiętajmy, że niektóre urządzenia mogą nie być kompatybilne z innymi produktami. Równie dobrze problemy zgłaszane przez klientów mogą wynikać z braku umiejętności obsługi, co też może być powodem reklamacji. Niestety klienci niechętnie czytają instrukcje obsługi, a to może powodować problemy jednak nie jest uszkodzeniem fabrycznym.