Dostęp do części serwisowych w XXI wieku zaczyna być bardzo powszechny. Niezależnie od tego, czy szukamy wyświetlacza, czy baterii, czy innego elementu – wszystko znajdziemy właśnie w Internecie. Niestety niektóre marki mają małe i ograniczone dostępności, ale dla chcącego nic trudnego.
To prawda co mówią/piszą o przełomowo rozwijającej się marce Realme. Producent towrzy bardzo fajne i całkiem przystępne smartfony, które powoli zdobywają polskie serca. Nie da to tylko i wyłącznie puste dane, ale widzimy to również na wykresach lub tabelkach.
Wyniki mówią same za siebie i chyba nie ma potrzeby ich zbytnio komentować. Wraz ze wzrostem (zainteresowaniem) na polskim rynku rośnie również popyt na dodatkowe usługi w zakresie ochrony smartfonów, serwisu oraz innych możliwych opcji do sprzedaży dla marki Realme. O ile w samych usługach sprzedażowych (dodatkowych akcesoriów) nie trzeba zbytnio dyskutować, to już usługi serwisowe niosą za sobą wiele tematów.
Brak części i chętnych do naprawy?
Dostępność podzespołów do każdego produktu (nie tylko do telefonu) wytacza drogę wielu przedsiębiorcom. Firmy wiedzą, że nie sposób zaproponować napraw telefonów Realme, jeśli w Polsce brakuje części. Jest to w zupełności oczywiste i każdy musi się z tym liczyć.
Gdyby było inaczej, to po wpisaniu w Google frazy serwis telefonów Wrocław, Warszawa, Katowice lub każdego innego miasta mielibyśmy pełno ofert dla różnych modeli telefonów Realme. Obecnie nie wiele serwisów chętnie podejmuje się napraw dla tej marki. Powodem jest właśnie dostępność części (najlepiej od sprawdzonych dostawców), która w Polsce jest na chwilę obecną mocno ograniczona lub trudno dostępna. Niewiele nie znaczy wcale, ale to też ogranicza mocno wybór klientom. To nie znaczy, że ta sytuacja się nie zmieni za kilka miesięcy, wszystko zależy zapotrzebowania, które wyspecjalizowane firmy próbują wypełnić.
Z drugiej strony obecna sytuacja wydaje się mocno niezrozumiała. Realme rośnie w sprzedażową siłę w Polsce, a dostęp do części na rynku pogwarancyjnym jest dość mocno ograniczony. Nie wiemy dokładnie co jest powodem, jednak niektórzy klienci, zamiast korzystać z serwisu producenta, chcieliby mieć możliwość wykonania naprawy odpłatnej w innym miejscu za nieco mniejsze pieniądze.
Serwisy telefonów Realme potrzebują czasu i sprawdzonych dostawców
Chińska marka ciągle się rozwija w Polsce. Wzrosty oznaczają pewne zainteresowanie, a to tylko kwestia czasu, kiedy Realme poczuje się bardzo pewnie tak jak Xiaomi. Do tego wszystkiego muszą się przyzwyczaić klienci oraz serwisy telefonów Realme. Sam proces obsługi we wszystkich modelach jest w zasadzie bardzo podobny, grunt to dostęp do części i sprawdzonego hurtownika. Czy takie firmy są dostępne w Polsce?
Warto zacząć szukać, bo Realme nie zamierza zwalniać, a klienci często potrzebują pomocy punktów, które zajmą się uszkodzeniami mechanicznymi nieobjętymi, wsparciem gwarancyjnym. Jesteśmy przekonani, że za kilka miesięcy wpisując w Google odpowiednią frazę dla wyszukania serwisu napraw telefonów Realme będziemy mogli przebierać jak w ulęgałkach.
Serwisy telefonów iPhone – nie ma problemu z częściami, ale utrudnienia pojawiają się w innej sferze
Smartfony iPhone oprócz problemów z dostępnością części (podobnie jak dla Realme) mają o wiele więcej problemów. Głównym z nich są funkcje dostępne dla użytkowników, które po wymianie wyświetlacza na oryginalny lub nieoryginalny od razu wyrzuca problemy z FaceID. Niektórym klientom nie przeszkadza taka sytuacja, ale z drugiej strony to pewien paradoks. Do telefonów Realme części brakuje, a do iPhone’ów części są, ale naprawę utrudnia producent.
Problemy z funkcjami nie występują przy wymianie samej szybki. Jest to duże ułatwienie, które większość serwisów woli oferować swoim klientom. Wymiana szybki iPhone 13 Pro Max jest nie tylko tańszym rozwiązaniem, ale występowanie problemów z funkcjami. Zasada sprawdza się w przypadku niemalże każdego telefonu iPhone.