Artykuły News

Czy bank może zgubić Twój przelew? Jak pokazuje przykład mBanku jest to możliwe

Można zgubić smartfona, można zgubić pieniądze na ulicy, można zgubić klucze, ale czy można zgubić przelew z banku do banku? Najnowsze rozwiązania technologiczne pokazują, że tak. W dobie 21 wieku już nic nie powinno zdziwić „mobilnego” klienta.

 

Przelew też można zgubić

Tytuł mógłby się wydawać bardzo niewiarygodny, a jednak jak pokazuje poniższy przypadek zgubienie przelewu przez bank jest możliwe. Wszystko zaczęło się od poranka pewnego klienta, który skorzystał z przelewu ekspresowego jaki oferowany jest w sieci mBank. Z pewnością wielu z Was korzystało z tej funkcji, która niekiedy może być wybawieniem w przypadku pilnej potrzeby posiadania gotówki na swoim koncie.

Zaginiony przelew ekspresowy / fot.technologiczna.pl

Historia zaczęła się od 30.11.2017 roku, kiedy jeden z klientów wspomnianej sieci bankowej postanowił wykonać ekspresowy przelew na swoje drugie konto. Niestety mimo zapewnień na stronie internetowej (koncie klienta), pieniądze nie pojawiły się na drugim koncie w ciągu 15 minut, jak informuje „chmurka” podczas wykonywania płatności. Klient po złożeniu kilku zapytań przez mobilną aplikację dowiedział się, że mBank nie wie, gdzie dokładnie znajdują się pieniądze z przelewu ekspresowego.

Jak widać powyżej kwota nie należała do najmniejszych, tym bardziej odbiorcy zależało na szybkiej realizacji. W momencie kiedy reklamacja nabrała odpowiedniego toku, w dniu 01.12.2017r pieniądze zostały zwrócone na pierwotny rachunek. Z informacji od mBanku wynika, że takimi przelewami zajmuje się Blue Media, która realizuje ekspresowe płatności w internecie. Niestety, ale cała usługa oferowana jest bezpośrednio na stronie mBanku, a nie w Blue Media.

5 zł poszło w „las”

Nie trzeba było też „długo” czekać na reakcje banku. W dniu 07.12.2017 roku mBank poinformował, że przelew został odrzucony, a pieniądze zostały zwrócone na konto nadawcy. W tej samej wiadomości możemy przeczytać, że niestety, ale poprzez korespondencję e-mail nie można sprawdzić czy została również zwrócona opłata za przelew ekspresowy, która w mBanku wynosi 5 zł.

Odpowiedź mBank

Oczywiście klient zachęcany jest do kontaktu bezpośrednio z infolinią (mLinią) celem wyjaśnienia czy wspomniana wyżej kwota została zwrócona. Jednak czy bank nie powinien zwrócić tej kwoty automatycznie? Przecież przelew (usługa) nie została wykonana? Klient w tej sprawie cały czas musi dochodzić swoich praw po mimo, że chodzi tylko o 5 zł, a może własnie bardziej o zasadę niż opłatę za usługę?
 
Źródło: Własne

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *