No i nastał miesiąc grudzień. Czas rodzinnych spotkań, Świąt Bożego Narodzenia oraz Nowego Roku. Wzorem ubiegłego roku Zespół Redakcyjny Technologiczna.pl proponuje Wam wspólne odliczanie do Świąt Bożego Narodzenia. Tegoroczny TECHBOX, będzie związany bardziej z naszą działalnością w sieci. Proponujemy Wam codzienne wpisy polecanych przez Nas produktów klasy PREMIUM. Może ktoś z Was chce sobie lub swoim bliskim zrobić niespodziankę i dzięki nam podejmie właściwy wybór. Podczas trwania serii TECHBOX poznacie laptopy, smartfony oraz tablety właśnie z tej półki cenowej. Ale na początek warto powiedzieć, co powinniśmy nazywać produktem klasy PREMIUM.
Co nazywamy produktem klasy PREMIUM?
Polski rynek urządzeń IT nazwanych mianem PREMIUM to wciąż młody, prężnie rozwijający się rynek. Niemniej jednak już od jakiegoś czasu możemy obserwować na nim zachodzące zmiany oraz tendencje. Jedną z największych zmian w ostatnim okresie jest wzrost odsetka klientów kupujących dobra luksusowe przez Internet, co oznacza większe wyzwanie dla osób zajmujących się marketingiem w takich firmach.
Produkt klasy PREMIUM nazywamy dobrem luksusowym. Mamy tutaj na myśli oczywiście niezawodność w działaniu oraz wysoką, jakość wykonania. Wśród polskiego społeczeństwa panuje również przekonanie, że na takie produkty mogą pozwolić sobie osoby dobrze zarabiające. Zdaniem Polaków osoby, które kupują produkty klasy Premium to osoby, których miesięczny dochód to minimum 7 tysięcy złotych, a drugi szczebel to osoby, których dochód przekracza 20 tysięcy złotych miesięcznie.
Kto kupuje dobra luksusowe?
Warto zauważyć, że często takie produkty kupowane są nie tylko dla przyjemności, ale również po to, aby ławo wyróżnić się z tłumu. Okazuje się, że dane statystyczne pokazują, że w 69% przypadkach zakupów produktów klasy PREMIUM konsumenci wybierają stacjonarne punkty sprzedaży, a tylko pozostała liczba 31% osób takie zakupy dokonuje przez Internet.
Czego oczekuje klient marek luksusowych?
Odbiorcy marek luksusowych zwracają szczególną uwagę, na jakość świadczonych usług. Niestety, ale zakupy online znacznie utrudniają pokazanie prestiżu firmy oraz możność zaopiekowania się klientem od A do Z podczas procesu zakupów. Podczas zakupów stacjonarnych to konsultant może twarzą w twarz stanąć z klientem, zaopiekować się nim podczas dokonywania zakupu. Może w ten sposób pokazać prestiż firmy oraz podnieść ważność klienta dla producenta.
Wśród całej naszej serii trwającej do 24 grudnia postaramy udowodnić się, że nie każdy produkt luksusowy musi rujnować nasz budżet domowy, a wydanie większej kwoty na dane urządzenie przyjdzie nam łatwiej porównując, jakie możemy czerpać z tego korzyści w przyszłości. Nie oszukujmy się, ale takie urządzenia kupujemy raz na kilka lat, a nie zmieniamy, co roku.
Dajcie znać w komentarzach, jakie Waszym zdaniem mamy propozycje na urządzenia klasy PREMIUM. Śledźcie Nas na bieżąco na łamach naszego portalu oraz na Facebook’owym profilu.
Opracowanie własne