Alexa firmy Amazon jest asystentem we wnętrzu każdego inteligentnego głośnika Echo, który ma odpowiedzieć tylko na polecenia właściciela. Pewien Brytyjczyk złożył skargę po tym, jak Echo Dot próbował zamówić jedzenie dla kota. Amazon jest zdziwiony i bada jak mogło dojść do tego zdarzenia.
W Wielkiej Brytanii doszło do kontrowersji, gdy Echo Dot od Amazon próbował zamówić jedzenie dla kota po usłyszeniu reklamy telewizyjnej. Właściciel głośnika złożył skargę do Agencji Standardów Reklamy (ASA), rzekomo Echo miał zamówić karmę dla kota firmy Purina.
Reklamy, które zawierają polecenia dla Alexy nie są przeznaczone do takich zadań. Podczas trwania 90-sekundowej reklamy Amazon Super Bowl słowo „Alexa” zostało użyte blisko 10 razy, ale nie zdołało uruchomić głośnika Echo.
Zdarzyło się tak dlatego, ponieważ Amazon stosuje już kilka technik by temu zapobiec. Wykorzystuje takie elementy jak słyszalne filtrowanie poleceń oraz używanie dźwięków poza ludzkim zasięgiem słuchu.
Nie wiadomo z jakiego powodu reklama uruchomiła echo tej osoby. Właściciel oczywiście anulował transakcję, ale nie powstrzymał się od złożenia skargi i próby blokady reklamy.
Amazon oficjalnie potwierdził, że zamówienie zostało złożone na urządzeniu, ale przypomniał wszystkim, którzy zbulwersowali się sprawą, że transakcja musi zostać potwierdzona, aby rzeczywiście miała miejsce.
ASA uznało, że reklama nie narusza brytyjskiego kodu reklamowego. Amazon bada całą przyczynę zdarzenia i podejmuje działanie, aby zapobiec ponownym incydentom.
Źródło: pcmag.com