News

Systemy e-commerce

Nieustanny rozwój technologii internetowych sprawia, że z biegiem czasu odgrywa on coraz istotniejszą rolę w życiu człowieka na różnych jego płaszczyznach. Ostatnio coraz popularniejsze stają się na przykład systemy e-commerce. Jedni fakt ich wdrożenia w życie uznają za doskonałą okazję do zarobku, z kolei inni zwracają uwagę na komfort załatwiania różnych spraw, bez konieczności wychodzenia z domu. Wydaje się, że rozpowszechnienie e-commerce w Polsce stanowi tylko kwestię czasu. Dlatego warto zapoznać się z jego założeniami już dziś. Specjaliści z firmy edrone.me podpowiadają, jak zacząć przygodę z tym system.

Co to jest e-commerce?

E-commerce to skrót od wyrażenia Electronic-commerce. Obiektywnie rzecz ujmując, pojęcie to oznacza wykorzystywanie sieci teleinformatycznych do wytwarzania, promowania, sprzedawania oraz dystrybuowania określonych towarów i usług. Transakcje wykonywane w ramach e-commerce zalicza się do kategorii działalności gospodarczej, przy czym realizacja wszystkich czynności biznesowych z nią związanych odbywa się poprzez różnego rodzaju platformy internetowe oraz inne media. Zasadniczo znaczenie tego terminu zwykle ogranicza się do handlu elektronicznego, w gruncie rzeczy jednak właściwszym określeniem byłaby „elektroniczna gospodarka” ze względu na szeroki zakres czynności mieszczących się w rozumieniu tego pojęcia. Nie chodzi tutaj bowiem o samą wymianę towarów i usług, ale także o marketing i promocję określonych dóbr.

Najsłynniejsze platformy e-commerce

Systemy e-commerce mogą być skierowane zarówno do klientów indywidualnych, jak i biznesowych. W tym pierwszym przypadku wykorzystuje się platformy B2C, a w drugim systemy B2B. Przeprowadzając określone transakcje z konsumentami za pomocą mediów elektronicznych, dąży się nie tylko do sprzedaży określonego produktu, ale także do nawiązania relacji z dotychczasowymi klientami, co zazwyczaj okazuje się kilkukrotnie tańsze niż nawiązywanie nowych kontaktów z potencjalnymi konsumentami. B2C wykorzystuje się głównie w sklepach oraz komisach internetowych, a także w ramach tzw. sprzedaży wielopoziomowej (MLM). Aby przyciągnąć uwagę klientów, należy zagwarantować odpowiedni wygląd strony oraz stworzyć specjalny interfejs z myślą o użytkownikach. Dzięki B2C klient ma możliwość zakupu towaru w Internecie.

Jeśli natomiast chodzi o B2B, są to systemy informatyczne, dzięki którym firmy prowadzą sprzedaż internetową pomiędzy sobą, wymieniając się przy okazji różnymi informacjami handlowymi. B2B tworzą relacje pomiędzy partnerami biznesowymi, kieruje się je bowiem przede wszystkim do producentów, pośredników w handlu, a także hurtowników i dystrybutorów.

Więcej na: edrone.me

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *