Nowe przepisy ustawy antyterrorystycznej zmieniają wiele stref naszego życia. Niestety, ale mobilna komunikacja również ucierpi. Rejestracja kart prepaid u wszystkich operatorów jest nieunikniona. Play jako pierwszy operator pokazuje, że nie ma się czego obawiać, co więcej nagradza swoich klientów za dokonanie takiej rejestracji.
Dla wielu klientów taka sytuacja jest niecodzienna, bo przecież przyzwyczajeni jesteśmy do swobodnego korzystania z telefonów na kartę bez rejestracji. Ustawa naszego parlamentu przygotowana ze względu na ostatnie wydarzenia we Francji, czy w Belgii dotyczące zamachów nie może być inna. Od teraz nie można już będzie kupić karty do telefonu bez rejestracji u operatora danej sieci. W tym miejscu warto przypomnieć, że nowa ustawa obliguje obowiązkową rejestracje nowych kart do końca lipca 2016 roku, natomiast obecnych do końca lutego 2017 roku. Play jako pierwszy z operatorów postanowił przerwać szale milczenia i wyjść do klientów z propozycją, łatwej, szybkiej i co najważniejsze opłacalnej rejestracji niezarejestrowanych numerów.
Niezarejestrowane jest 80-90 procent
Fioletowy operator podkreśla, że nie ma się czego obawiać, a wręcz przeciwnie. Jeśli proces będzie przebiegał sprawnie to w szybkim czasie uda się zarejestrować 10 mln kart w Polsce. Jak wspomniałem na początku operator wybił się przed szereg i postanowił nie czekać na ustawodawce wprowadzając obowiązek rejestracji nowych kart SIM od lipca 2016. Powód? Oczywiście ogromne kolejki w salonach. Rejestracja nowo zakupionej karty jest banalnie prosta, wystarczy podać imię nazwisko i numer pesel konsultantowi w punkcie sprzedaży Play. Na koniec w celu weryfikacji danych wystarczy nasz dowód osobisty, albo inny wskazany przez pracownika Salonu dokument. To wszystko oczywiście winno zostać zwieńczone naszym podpisem na specjalnym formularzu i już jesteśmy zarejestrowani w bazie operatora. Prawda, że proste?
Warto pochwalić Play za tak szybką reakcje. Patrząc na powyższe statystyki, które równają się ze słowem obowiązek faktycznie kolejki mogą zaskoczyć zapominalskich klientów. Zwracając uwagę na statystyki warto się przyjrzeć ilości 2 mln. Nie możemy przecież zapomnieć o naszych małych pociechach. W przypadku niepełnoletniego dziecka kartę należy zarejestrować na rodzica jako pełnoprawnego opiekuna. Dzieci od 13 lat mogą same dokonać takiej rejestracji prezentując tymczasowy dowód albo paszport. W przypadku firm procedura wygląda podobnie tylko zamiast numeru pesel należy podać REGON albo NIP. Przepisy uwzględniły również cudzoziemców, którzy mogą dokonać rejestracji tylko i wyłącznie na podstawie paszportu albo karty pobytu.
Play nagradza za aktywacje i dodatkowo reklamuje się wśród klientów innych sieci
Operator wyraźnie podkreślił, że cała procedura straszna nie jest, a i dodatkowo można dostać coś w zamian. Dla Osób, które zarejestrują w Play swój numer, otrzymają 100 zł na rozmowy i SMS-y, pakiet danych wielkości 10 GB oraz rok ważności konta. Trzeba przyznać, że sposób na reklamę jest, teraz czas to wykorzystać. Masz od dawna kartę prepaid w Play? Stali klienci w zależności od stażu z operatorem mogą otrzymać nawet do 500 zł w bonusach pieniężnych. Za każdy rok klienci otrzymają dodatkowe 100 zł. W ten sposób jednak nie można otrzymać więcej niż 400 zł. Dla osób będących w Play co najmniej cztery lata operator przygotował aż 500 zł wraz z pakietem danych o wielkości 10 GB z rocznym kontem. Wszystko fajnie i pięknie, ale (zawsze jest jakieś ale) wspomniane wyżej premie są ważne przez 30 dni, więc ich wykorzystanie graniczy niemalże z cudem. Jednak jak mówi przysłowie „Jak dają to bierz jak biją to uciekaj”. Nie ma co narzekać, bo cały wysiłek wiele nas nie kosztuje, a i tak rejestracja kart jest obowiązkowa.
Każdy sposób na reklamę to dobry sposób
O tym, że Play wykorzystuje całą sytuacje wiemy już wszyscy, ale operator postanowił nam trochę bardziej to zobrazować zapraszając nas „śpiewająco” do swoich punktów sprzedaży. Cała kampania ma na celu nie tylko zachęci do składania podpisów, ale również pozyskać nowych klientów.
Reklama dostępna jest nie tylko na popularnym kanale YouTube, ale również w salonach na ekranach monitorów, czy w postaci plakatów. Z całą pewnością obserwując poczynania Play widzimy, że P4 upiecze dwie pieczenie na jednym ogniu. I kto powiedział, że współpraca z operatorami nie może być przyjemna, ja w tym przypadku widzę same korzyści, a Wy?
Źródło: blogplay