Apple postanowiło stworzyć swoją „autobiografię”. Ma być minimalistyczna i jak najbardziej treściwa…
… dlatego zobaczymy w niej tylko obrazki produktów, stworzonych przez firmę. Książka będzie cudowną podróżą przez historię firmy z Curpentino, z której nie wiem, czy zapamiętamy coś więcej niż jej cenę.
Zdarzało się wam skarżyć na wysokie ceny produktów od nadgryzionego jabłka? 3000 zł za iPhone, podczas gdy za połowę mniej można dostać porównywalne urządzenie? 5000 zł za komputer z wydajnością tego za 2000 zł? A co powiecie na książkę za około 1200 złotych?
Tak, nie przywidziało Wam się to. 300 dolarów ma kosztować nowe dzieło Apple, które nosi jakże minimalistyczny tytuł „Designed by Apple in California”. Przedstawia ono „dwadzieścia lat designu Apple”. Książka dedykowana jest zmarłemu CEO przedsiębiorstwa – Steve’owi Jobs’owi. Fotografie łącznie 450 produktów zostały zrobione przez Andrewa Zukermana. Szef działu projektanckiego Apple, Jonathan Ive, tak opisuje tę autobiografię:
„Pomimo tego, że jest to książka designerska, nie jest ona o ekipie projektantów, procesowi twórczemu czy tworzeniu produktu. Jest to obiektywna prezentacja naszej pracy, która ironicznie opisuje kim jesteśmy. Opisuje ona naszą pracę, wartości, pochłonięcie i cele. Zawsze mieliśmy nadzieję, że będziemy oceniani przez pryzmat tego, co robimy, niż co mówimy.”
Ocenę tego dzieła pozostawiam Wam. Jeśli jesteście zainteresowani zakupem, to dzisiaj książka powinna ukazać się na rynku. Ciekawe, czy trafi do naszych księgarni…
Zobacz także: Donald Trump powodem zmniejszenia sprzedaży iPhone’ów w Chinach?
źródło: Engadget.com