Ciekawostki serwisowe Strona Główna

Nie wszystkie naprawy Samsung uznaje za istotne – czy wymiana folii w modelach Flip i Fold zalicza się do takich?

Składane urządzenia marki Samsung cierpią na różne przypadłości. Niektóre z nich są bardzo uciążliwe, co jest powodem wielu reklamacji w serwisie lub bezpośrednio u samego producenta. Problemy w popularnych Foldach i Flipach dotyczą głównie wyświetlacza. Nie powinno to nikogo dziwić, ponieważ urządzenia mają składane wyświetlacze. Oprócz uszkodzeń samego ekranu wielu użytkowników zgłasza swoje problemy z odklejającą się folią, którą wymienić może tylko serwis producenta. 

Czy wymiana zewnętrznej folii w telefonie Samsung Galaxy Flip jest naprawą urządzenia?

Każde urządzenie, które trafia do serwisu i opuszcza go z listą wymienionych elementów przechodziło naprawę. Serwis telefonów Samsung umieszcza stosowne informacje, które mówią co dokładnie zostało wykonane. Niestety dla laika oznaczenie A/S-PROTECTOR VINYL-MAIN UB o kodzie części GH81-21128A to czarna magia. Okazuje się, że w tym przypadku serwis Samsung dokonuje naprawy, ale nie jest ona istotna. Powyższe oznaczenie wskazuję na wymianę zewnętrznej folii znajdującej się na wyświetlaczu smartfona Samsung Galaxy Flip 3. Jest to rodzaj naprawy, którą co ciekawe może przeprowadzić sam serwis. Samodzielna naprawa w tym przypadku może skutkować całkowitą utratą gwarancji.

Jeśli nasze urządzenie trafi do serwisu kilkukrotnie na wymianę A/S-PROTECTOR VINYL-MAIN UB i będziemy chcieli później uzyskać wymianę sprzętu na nowy to pamiętajmy, że te naprawy nie zostaną brane pod uwagę w aspekcie samych zapisów z karty gwarancyjnej.  Nie wiele osób zdaje sobie sprawę z takich działań. Są one po części zrozumiałe. Mówimy tutaj tylko o folii i kosztach naprawy względem wymiany bardzo drogiego urządzenia, jakim jest Samsung Galaxy Flip 3. Takie decyzje producenta mogą się oczywiście nie spodobać wielu klientom. Warto jednak pamiętać, że oprócz karty gwarancyjnej w Polsce mamy przepisy prawa chroniące interesy konsumentów. Tam nie ma rozgraniczania się na folię lub naprawy mechaniczne.

Czy odklejająca się folia w składanych smartfonach to częsty widok?

Jest to temat, który Internet wałkuje praktycznie każdego dnia. Klienci marki Samsung skarżą się na urządzenia Fold i Flip, opisując swoje serwisowe przygody. Wśród nich pojawiają się również informacje, że odklejają się folie ochronne. Idealnym przykładem takich żali internatów jest grupa na Facebooku dotycząca tylko składanych smartfonów marki Samsung. Oczywiście nie każda taka sytuacja kończy się wymianą samej folii. Czasami jest to wymiana wyświetlacza, gdzie serwis Samsung dokonuje już pełnej naprawy mechanicznej.

Musimy pamiętać, że jeśli folia ulegnie uszkodzeniu lub zignorujemy odklejanie się tworzywa to producent niekoniecznie uzna naszą reklamację w późniejszym etapie. Właśnie, dlatego niezależne od tego ile razy będziemy mieli takie problemy z urządzeniem nie możemy ich ignorować. Przy każdej kolejnej możemy wyrażać swoje niezadowolenie u samego producenta. Reklamacja w takim przypadku na pewno będzie indywidualnym przypadkiem. Z drugiej strony folia ochronna to mniejszy problem niż np. wylany wyświetlacz, gdzie producent może mieć obiekcje co do powstania uszkodzenia.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *