Mercedes zdejmuje maskę nowego AMG GT R

AMG GT R; 2016; Studio; Exterrieur: AMG Green Hell magno; Frontschürze im Jet-Wing-Design; Kraftstoffverbrauch kombiniert: 11,4 l/100 km, CO2-Emissionen kombiniert: 259 g/km AMG GT R; 2016; studio; Exterior: AMG Green Hell magno; front Apron in jet wing design; Fuel consumption, combined: 11.4 l/100 km, CO2 emissions, combined: 259 g/km

Mercedes-AMG przetrzymał nas w niepewności odnośnie modelu GT R, okazuje się jednak, że warto było czekać. Inżynierzy z Affalterbach jeszcze mocniej „odchudzili” super-samochód ,a 4-litrowemu V8 BiTurbo dodali jeszcze więcej mocy. „R-ka” zobowiązuje – auto piekielnie szybkie, jeszcze szybsze…a naszym zdaniem, również przepiękne.

fot. motor1
fot. motor1.com

Pomówmy o liczbach. AMG GT R waży 1,554 kg, czyli jest 90 kg lżejszy od wersji S. Konkurent dla 911 i R8 osiąga 577 KM i 699 Nm momentu obrotowego. Modernizacja zapewniła mu dodatkowe 74 koni i 37 kilogramów przewagi nad wersją „S”.

Moc jest w dalszym ciągu dostarczana na tylną oś, poprzez podwójne sprzęgło i 7-stopniową skrzynie biegów, ale ta została zoptymalizowana pod wersję R. Pierwszy bieg ma teraz większe przełożenie, aby umożliwić lepsze przyspieszenie.

Auto osiąga sprint do 100 km/h w 3,5 sekundy, co jest 0,2 sekundy lepszym wynikiem niż w wersji S. Posiada również nieco wyższą prędkość maksymalną, która wzrosła o 10 km/h do 318 km/h.

fot. motor1.com
fot. motor1.com

„AMG green hell magno” – oto nazwa stylistyczna nowego projektu. Błotnikom węglowym dodano 1,8 cala szerokości, ulepszone wloty powietrza do lepszego chłodzenia doładowania i wielkie „skrzydło na plecach”, zapewniające zwiększoną siłę docisku tylnej osi. Podwozie zostało całkowicie zmienione i korzysta z aktywnej aerodynamiki. Nowy układ wydechowy, którego celem jest dostarczenie kierowcy wrażenia wyścigowego samochodowego, jest też około 5,9 kg lżejszy niż ten zamontowany w wersji S.

fot. motor1.com
fot. motor1.com

W standardzie można będzie znaleźć elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu tylnej osi, a także korzystać ze zmiennego charakteru sterowania w oparciu o prędkość samochodu. Opcjonalny, kompozytowy, ceramiczny układ hamulcowy będzie dostępny za dodatkową opłatą i odetnie kolejne 16,7 kg. Fotele AMG wykończone skórą nappa i dinamica z mikrofibry, a opcjonalnie można dołożyć żółte pasy bezpieczeństwa. Zestaw wskaźników wykończonych lakierem Piano Black i specjalnych kontrolek, zawierających przyciski sterujące trakcją – dziewięć ustawień do wyboru.

Debiutujący na Goodwood Festival of Speed Mercedes-AMG GT R, pojawi się prawdopodobnie w połowie 2017 roku. Szczegółowe informacje na temat cen nie są jeszcze dostępne.

Źródło: motor1.com

fot. motor1.com
fot. motor1.com

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj