Ekran dotykowy każdego smartfona codziennie narażony jest na różne uszkodzenia czy zabrudzenia. Niestety zdarza się nam również uszkodzić samą szybkę, często nawet nie wiedząc w jaki sposób. Uszkodzenie szybki może być powodem nieprzyjęcia telefonu na obsługę gwarancyjną nawet w przypadku urządzenia głośnika w telefonie. Dlaczego tak jest?
Każde uszkodzenie naszego smartfona to problem. Nie ma znaczenia czy uszkodzenie powstało z winy klienta, czy jest to wada fabryczna. W obu przypadkach nasz telefon powinien trafić do serwisu gwarancyjnego. Niestety w przypadku pierwszej sytuacji serwis producenta najczęściej proponuje naprawę odpłatną. Wielu klientów może zdziwić sytuacja, kiedy przy pękniętej szybce wyświetlacza serwis producenta odrzuca nam obsługę gwarancyjną, w której należałoby wymienić tylko głośnik.
Odrzucenie możliwości bezpłatnej naprawy w takich sytuacjach jest dość nietypowym podejściem, ale jak się okazuje zrozumiałym. Serwis producenta chcąc wymienić w telefonie sam głośnik lub inny element będzie musiał rozłożyć telefon na części pierwsze, a to wiąże się z ryzykiem, że szybka uszkodzi się jeszcze bardziej i to serwis będzie zmuszony ponieść koszt wymiany całego modułu wyświetlacza, dodatkowo naprawiając resztę zgłoszonych wad fabrycznych w ramach gwarancji.
Pęknięta szybka wyświetlacza, jak uzyskać naprawę gwarancyjną?
Dalsze postępowanie w takich przypadkach to usunięcie odpłatnie uszkodzenia, które uniemożliwia podjęcie technikom serwisu producenta naprawy w ramach gwarancji. Oczywiście, kiedy uszkodzenie usuniemy na nasz koszt, to resztę wad fabrycznych, jakie zgłosiliśmy serwis usunie bezpłatnie w ramach gwarancji. Niestety, ale tego nie da się uniknąć. Co myślicie o takim rozwiązaniu producenta czy jest sprawiedliwe?