Poradniki Strona Główna

Karta gwarancyjna Vivo – co warto wiedzieć?

Świeżo zakupione telefony potrafią odmówić posłuszeństwa. Chcąc usunąć powstałe problemy powinniśmy udać się do serwisu telefonów w celu uzyskania naprawy gwarancyjnej. Przed skorzystaniem z takiej możliwości warto poznać zalecenia producenta znajdujące się w karcie gwarancyjnej.

Odnalezienie tytułowego dokumentu w przypadku (praktycznie) każdego telefonu nie powinno sprawić problemu użytkownikom. Wystarczy zajrzeć do oryginalnych pudełek, w których wielu producentów oprócz instrukcji dodaje stosowne certyfikaty, zgodności oraz oczywiście karty gwarancyjne. Są to jedne z ważniejszych dokumentów określających uprawnienia konsumenta oraz obowiązki producenta. Należy jednak zauważyć, że każdy taki dokument oprócz podstawowych informacji może zawierać dobrowolne zobowiązania gwaranta. Jedynym warunkiem jest ich zgodność z obowiązującym prawem w danym kraju.

Karta gwarancyjna telefonów Vivo

Dokument chińskiego producenta w zasadzie nie różni się od zobowiązań innych producentów. Tego typu dokumenty najczęściej przyjmują bardzo ogólną formę. Chociaż zdarzają się wyjątki, które oferują klientom znacznie więcej niż mogliby tego oczekiwać. Czy właśnie tak jest w przypadku karty gwarancyjnej telefonów Vivo? Niestety muszę wszystkich zmartwić, ponieważ klienci posiadający telefony Vivo nie otrzymują wiele.

Zacznijmy jednak od początku. Sam producent na początku informuje klientów, że produkty marki Vivo reprezentują wysoką jakość. Jest to pewien rodzaj wprowadzenia, przed konkretnymi informacjami. I tak jak większość producent Vivo zapewnia, że ich smartfony są wolne od wad funkcjonalnych, materiałowych i produkcyjnych. Bardzo podobny wstęp możemy przeczytać w zasadzie w każdej karcie gwarancyjnej smartfonów dostępnych na rynku. Marka Vivo nie wyróżnia się zbytnio na rynku oferując 2-letnie wsparcie w zakresie napraw telefonów. Ten sam okres dotyczy również wbudowanych baterii. Marka Vivo obecnie w Polsce nie dysponuje urządzeniami bez wymiennego akumulatora. Sądzę, że gdyby było inaczej moglibyśmy się spodziewać 6 miesięcy na takie akcesorium.

Jeśli chodzi o inne akcesoria, czyli kabel USB oraz słuchawki okres gwarancji jest nieco inny. W przypadku kabla do transmisji danych mamy tutaj 12-miesięczny okres wsparcia oraz 6 miesięcy na słuchawki. Warto zauważyć, że wielu producent coraz częściej nie dodaje do smartfonów już niektórych akcesoriów. Na ten moment karta gwarancyjna telefonów Vivo w zasadzie niczym nie zaskakuje. Akumulatory u innych producentów zazwyczaj otrzymują podobną ochronę baterii (2-letnią).

W karcie gwarancyjnej telefonów Vivo to producent decyduje co zrobi wadliwym produktem

Wczytując się głębiej w dokument firmy Vivo widzimy, że decyzję o ewentualnym sposobie usunięcia występujących wad podejmuje bezpośrednio producent. Urządzenie może zostać wymienione lub naprawione według uznania gwaranta. W mojej ocenie to spory minus, ponieważ klient nie ma żadnych możliwości decyzji wynikających z karty gwarancyjnej (np. w porównaniu z innymi). Tego działania oczywiście nie można narzucić na producenta z racji dobrowolnego dokumentu. Dotyczy to między innymi wykluczeń i wyłączeń gwarancji. Chodzi oczywiście o uszkodzenia mechaniczne lub inne działania, za które odpowiadają sami klienci, a nie producent. Są to najczęściej uszkodzenia, które nie mają nic wspólnego z wadami funkcjonalnymi, materiałowymi i produkcyjnymi. Zapisy są w zasadzie identyczne, co do konkurencji. Zadziwia mnie jednak fakt dotyczących wyłączenia gwarancji na normalne zużycie smartfona. Trochę to dziwne, przecież producent oferuje 2-letnie wsparcie gwarancyjne baterii, której ilość cykli z pewnością nie będzie w najlepszym stanie.

Dalsza część karty gwarancyjnej Vivo wskazuje również wyłączenia wsparcia w telefonach, w których pojawia się modyfikacja oryginalnego systemu operacyjnego (np. zmiana uprawnień ROOTA lub instalacja nieprawidłowego ROM-U). Tutaj można mieć pewne obiekcje, ponieważ strona producenta (w odpowiedziach z pytaniami do klientów) pojawia się informacja, która nie jest taka oczywista. W mojej ocenie powyższy screen można interpretować na różne sposoby, nie jest to dość jasne i oczywiste. Powinniśmy jednak pamiętać, że karta gwarancyjna telefonów Vivo jest głównym dokumentem, nie odpowiedzi na pytania strony Vivo.

Podsumowanie karty kończą bardzo ogólne zasady dotyczące zabezpieczenia telefonu przed oddaniem go do naprawy (mowa o danych oraz zabezpieczeniu przed wysyłką). Producent dodatkowo wskazał, że nie bierze żadnej odpowiedzialności za utratę karty sim lub uszkodzenie danych. Na tym sama karta gwarancyjna telefonów Vivo w zasadzie się kończy. W przypadku wszelkich niejasności powinniśmy skontaktować się bezpośrednio z producentem.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *