Wadliwe produkty mogą wystąpić wszędzie. Bez względu na rodzaj kupionego przez nas towaru musimy się liczyć, że jakiś procent trafi do serwisu. Wsparcie gwarancyjne w takich momentach jest niezwykle ważne. Niestety skomplikowane procedury potrafią zniechęcić do składania reklamacji. Serwis monitorów Samsung zalicza się do tych bardziej skomplikowanych.
Firma Samsung ma całkiem duże portfolio urządzeń. Oprócz telefonów w ofercie znajdziemy także telewizory, projektory, monitory oraz wiele innych produktów. Obsługa serwisowa niektórych produktów jest naprawdę uciążliwa. Zalicza się do nich między innymi serwis monitorów Samsung. Zgłaszanie reklamacji takich produktów powinno odbyć się poprzez infolinię producenta.
Serwis monitorów Samsung istnieje, ale konsument go tak łatwo nie znajdzie
Poszukiwania każdy użytkownik powinien zacząć od wujka Google. Wpisując frazę serwis monitorów Samsung w początkowych wynikach znajdujemy oficjalną stronę producenta oraz kontakt w celu wykonania zgłoszenia wadliwego produktu. W dalszych pozycjach miejsce zajmują serwisy pogwarancyjne, które chętnie naprawią nasze urządzenia, ale odpłatnie. Jest to trochę dziwne, ponieważ serwis telefonów Samsung można znaleźć zdecydowanie łatwiej. Użytkownikowi chcącemu złożyć reklamacje na monitor Samsunga pozostaje tylko oficjalny kanał producenta, czyli infolinia.
Niestety nie ma innej drogi, aby wysłać urządzenie do serwisu. Jeśli jest – to gdzie jest serwis monitorów Samsung, który zajmie się naprawą w ramach gwarancji? Odpowiedzi na to pytanie Google nie posiada. Założę się, że są klienci, którym zależy na wysyłce sprzętu w ramach door to door z opcją zgłoszenia sprzętu online. W ten sposób sprzęt może być na 2 dzień w punkcie napraw. Muszę zaznaczyć, że kontaktowałem się telefonicznie z kilkoma popularnymi serwisami, które naprawiają sprzęt firmy Samsung. Wszędzie usłyszałem, że albo się tym nie zajmują, albo należy skontaktować się z infolinią.
Czy infolinia Samsung jest utrudnieniem?
Wykonanie połączenia to uciążliwa sprawa. Po pierwsze niektórzy klienci nie mają czasu na prowadzenie rozmów z konsultantem. Po drugie z pewnością nie od razu zostaniemy połączeni z konsultantem. Samsung to popularna marka z szerokim asortymentem. Na dostępność konsumentów może się przełożyć ilość reklamacji dla wszystkich produktów. Trzecim i najważniejszym czynnikiem są koszty połączenia z infolinią, które według strony są zgodne z taryfikatorem operatora. Uwierzcie mi, że nie są to darmowe połączenia.
Oprócz oczekiwania na konsultanta każda sekunda połączenia to nasz koszt. Oczywiście istnieje możliwość „zostawienia” numeru w celu połączenia zwrotnego ze strony producenta. Nie jest to jednak komfortowe, bo sprawa przeciąga się na później. Dla wielu osób ważniejszy niż gwarancja jest czas, w końcu czas to pieniądz. Po przyjęciu zgłoszenia dostajemy obsługę D2D, która będzie realizowana przez serwis producenta. W tej kwestii niewiele wiemy, ponieważ nazwę serwisu można poznać bezpośrednio z listu. Proces obsługi urządzenia każdy z nas widzi na specjalnej stronie producenta z bieżącymi komunikatami zmieniającymi status obsługi naszego urządzenia. W samej obsłudze serwis monitorów Samsung nie ma z nami bezpośredniego kontaktu.
Serwis monitorów Samsung – obsługa powinna szybsza i bez kosztów
Nie da się ukryć, że nie każdemu podoba się powyższe rozwiązanie. Wydaje się być skomplikowane, kosztowne i czasochłonne. Zupełnie inaczej wygląda serwis telefonów Samsung, który mógłby wyglądać podobnie. Produkt różni się oczywiście ceną i gabarytem, ale brak obsługi D2D na pewno by pomógł. Oprócz tego zgłaszanie reklamacji odbywa się poprzez infolinię. Wydłużanie czasu obsługi zniechęca klientów, a to jeszcze nie wszystko.
Rozwiązaniem tego problemu jest wysyłka do bezpośredniego sprzedawcy. W takim momencie procedury nie dotyczą konsumentów. Znaczna część obsługi spada na sprzedawcę, który będzie musiał zająć się wszystkim. Niestety takie działanie ma swoje minusy – obsługa z pewnością się wydłuży. Oprócz tego mało przyjemna jest sytuacja, gdzie zmuszany jest dzwonić na infolinię. Dlaczego monitorów nie można zgłosić poprzez formularz? Inne produkty można. O serwisie monitorów Samsung wiemy tylko tyle, że istnieje. Niestety na etapie zgłaszania nie wiemy, jaki konkretnie i czy można ominąć cały ten proces zgłoszeń, aby przesłać urządzenie bezpośrednio do punktu napraw. Wszystko na to wskazuje, że nie. Pozostaje tylko mieć nadzieję, że serwis monitorów Samsung zostanie poprawiony. Konkurencja w tym aspekcie dla większości innych produktów wygląda znacznie lepiej.