Obsługa serwisowa dla większości producentów to nie tylko „swego rodzaju wymóg” to również wizytówka i zapewnienie klientom swobody w korzystaniu z towaru. Niestety bardzo często mimo posiadanego produktu nie wiemy, gdzie dokładnie znajduje się serwis danego producenta.
W znacznej części przypadków będziemy mieli do czynienia z tymi samymi punktami serwisowymi. Nie wszyscy producenci inwestują w rozległą sieć serwisów, czasem wystarczą sprawdzone na rynku firmy, które nie tylko znają branżę, ale również wiedzą jak współpracować z operatorami lub dyskontami elektroniki. Warto również zauważyć, że serwisy telefonów powinniśmy podzielić na punkty centralne oraz mniejsze serwisy mające uprawnienia do napraw telefonów w ramach gwarancji.
Gwarancyjny serwis telefonów Alcatel
Te dość znane urządzenie na rynku miały swoją długą drogę w zakresie zmiany właścicieli. Zmiany nie dotyczyły jednak serwisu telefonów. Obsługą napraw w ramach gwarancji dla urządzeń Alcatel (mowa o telefonach, tabletach, routerach i smartwatchach) zajmuje się ich dystrybutor, czyli firma CCS. Jest to znana na rynku firma zajmująca się głównie naprawami telefonów. W przypadku marki Alcatel przedsiębiorstwo uzyskało również uprawnienia dystrybucyjne. Wygodne działanie dla producenta, który w zasadzie wszystko ma pod jednym dachem – serwis telefonów Alcatel oraz pełną dystrybucję.
Zaufanie, jakim gwarant obdarzył firmę CCS odzwierciedla długa współpraca w zakresie napraw telefonów oraz innych urządzeń. Czy w tej materii coś może ulec zmianie? Nie ma takich przesłanek, ponieważ CCS wypełnia swoje zadania utrzymując rynek napraw gwarancyjnych w całości. Nie ma tutaj żadnych przesłanek, aby TCL Communication planowało jakieś większe zmiany w tym zakresie.
Gwarancyjny serwis telefonów BlackBerry
Popularną „jeżynkę” znał i zna chyba każdy. Nie sposób zapomnieć o producencie oprogramowania oraz przeróżnych telefonów, których oprogramowanie było cenione przez wielu różnych klientów. Kanadyjski producent przez lata szukał swojego miejsca, ale finalnie i Kanadyjczycy musieli szukać partnera do gry, który poprowadziłby ich na rynku telefonów komórkowych. Tym mocnym i silnym partnerem była firma TCL Communication, znana z racji własnej marki oraz kupna firmy Alcatel. Czy to oznacza, że serwis telefonów BlackBerry jest dokładnie taki sam, jak dla urządzeń Alcatel? Oczywiście – mało tego, firma CCS swego czasu zajmowała się również dystrybucją, co mogło wynikać z porozumienia TCL i samego BlackBerry, które już dziś zaprzestało produkcji telefonów, skupiając swoje siły na oprogramowaniu.
Warto również wspomnieć, że oprócz telefonów BlackBerry z własnym oprogramowaniem, producent wypuścił na rynek urządzenia z Androidem (KEY i KEY2), które z pewnością już wyszły z podstawowej gwarancji. Jednak serwis CCS cały czas obsługuje te urządzenia, wiedząc, że takie urządzenia mogą trafić jeszcze na serwis.
Gwarancyjny serwis telefonów Cat
Z pewnością wiele osób kojarzy tego producenta. Głównym nurtem Caterpillar Inc są przede wszystkim maszyny budowlane i górnicze. W Polsce to amerykańskie przedsiębiorstwo większość osób może kojarzyć najczęściej z koparkami. Jednak Caterpillar postanowił również liznąć rynku telefonów komórkowych, gdzie urządzenia, które co roku mamy okazje poznawać kojarzone są z bardzo wytrzymałymi smartfonami, niekoniecznie dedykowanymi tylko budowlańcom lub architektom.
Jednak nawet wytrzymałe urządzenia mogą wymagać naprawy i mogą zawieźć swojego właściciela. W takim przypadku serwis telefonów Cat pomoże nam dokonując naprawy lub wymiany smartfona. Kto dokładnie zajmie się naprawami telefonami Cat? W tym przypadku zaufaniem po raz kolejny została obdarzona firma CCS. Od razu odpowiada na inne pytanie. W tym przypadku serwis producenta nie jest również dystrybutorem. Firma Cat dla swoich urządzeń ma własnego dystrybutora, który z pewnością ściśle współpracuje również z serwisem.
Gwarancyjny serwis telefonów Huawei/Honor
Jest to kolejny bardzo duży gracz na różnych rynkach. Większość Polaków „pokochała” smartfony chińskiej firmy, które niestety bardzo szybko zaczęły tracić zaufanie klientów. Powodem był brak dostępu do usług Google, które można powiedzieć, że pociągnęły producenta na samo dno w zakresie smartfonów oraz urządzeń mobilnych. Obserwując rynek widzimy, że dotyczy to również marki Honor, która dostała obuchem przez brak usług Google. I chociaż marki w dalszym ciągu istnieją, w dalszym ciągu próbują budować swoją sprzedaż, to będąc na samej górze bardzo szybko przestały zdobywać polskie zainteresowanie.
Na rynku serwisowym w przypadku obu marek obsługą zajmuje się nie kto inny jak firma CCS. Warto dodać, że wcześniej serwis telefonów Huawei/Honor zapewniały również inne serwisy centralne, o których z pewnością przeczytacie później. Producent wskutek decyzji biznesowych wycofał obsługę serwisową z dwóch innych firm.
Gwarancyjny serwis telefonów iPhone
Skupiając się na kolejnej marce trudno było mi ją zakwalifikować pod konkretną literę alfabetu. Produkty Apple postanowiłem jednak zepchnąć do literki I – bo w zasadzie, każdy produkty Apple zaczyna się literką I definiując dalej urządzenie. Patrząc na Apple (amerykańskiego molocha) nie sposób nie napisać, że to marka, która ma bardzo specyficzny system i podejście do klientów. Dotyczy to przeróżnych sfer ich działania. Czy dokładnie tak samo wygląda gwarancyjny serwis telefonów iPhone? I tak i nie. Większość urządzeń marki Apple jest albo wymienianych, albo naprawianych.
Sieć serwisowa w przypadku produktów Apple jest nie tylko bardzo rozległa, ale również dość skomplikowana. Przykładem tego możemy być brak jednego centralnego serwisu w Polsce obsługującego wszystko i dla wszystkich. Apple w przypadku swoich produktów ma bardzo dużo serwisów. Są to mniejsze punkty, czasem większe. Co ciekawe niektóre serwisy (np. CTDI w Polsce) może obsługiwać tylko produkty Apple sprzedane u operatorów. Oczywiście na rynku znajdziemy wiele różnych serwisów, które często dodatkowo prowadzą sprzedaż produktów Apple (np. iMad, iDream, iSpot). Apple w przypadku swoich urządzeń chce, aby serwis był dostępny w bardzo szerokich strukturach sieci serwisowej w całej Polsce.
Gwarancyjny serwis telefonów LG
Producent, którego zna chyba każdy na świecie. Niespodziewanych ruch spowodował, że marka wycofała się z produkcji telefonów. Nie ma się jednak co oszukiwać, że obsługa gwarancyjna dla telefonów w dalszym ciągu istnieje. Koreański producent w tym konkretnym przypadku postawił na jeden centralny serwis telefonów LG. Mowa oczywiście o firmie SBE, która ma spore doświadczenie w zakresie napraw telefonów, nie tylko marki LG.
Najprawdopodobniej możemy się spodziewać, że obsługa serwisowa telefonów LG zostanie utrzymana do końca. Pojawia się jednak pytanie – kiedy dokładnie będzie koniec obsługi? W tej sytuacji zarówno sprzedaż, jak i wymiana telefonów LG na telefon LG po prostu nie będzie miała najmniejszego sensu.
Gwarancyjny serwis telefonów MaxCom
Do walki o rynek urządzeń mobilnych ruszyły również i polskie firmy. Jedną z nich jest firma MaxCom, która większości klientom może być znana z telefonów jednobryłowych/stricte klawiaturowych w dużej mierze przeznaczonych osobom starszym. Oczywiście polski dystrybutor (tak, MaxCom to nie tylko producent, to również dystrybutor np. marki Meizu) posiada w swoim portfolio również i smartfony, które często tworzone są pod różne grupy klientów (również osoby starsze). Niezależnie od tego, do kogo dedykowany jest towar posiada on gwarancje.
Sam producent oferuje klientom pełne wsparcie serwisowe bezpośrednio w swojej siedzibie (wystarczy wejść na stronę, aby dokonać zgłoszenia telefonu do naprawy). Jednak nie są to jedyne możliwości uzyskania wsparcia gwarancyjnego. Firma MaxCom w swojej sieci serwisowej ma różne serwisy rozmieszczone po całej Polsce. Bardzo często są to mniejsze punkty, które posiadają także autoryzacje gwarancyjne na inne marki telefonów.
Gwarancyjny serwis telefonów myPhone
Nie tylko firma MaxCom próbowała swojego szczęścia na rynku. Trzeba przyznać, że wśród polskich graczy na rynku smartfonów coraz agresywniej daje o sobie znać firma myPhone, a w zasadzie mPTech. Ten polski producent oprócz smartfonów, telefonów stacjonarnych oraz telefonów dla seniorów tworzy też laptopy i słuchawki. Polska firma tak samo, jak MaxCom również oferuje klientom swój własny serwis telefonów myPhone. Znajdziemy go w centrali firmy (zgłoszenia wykonane bezpośrednio na stronie). Wsparciem serwisowym powyższej firmy zajmuje się również serwis SBE, który w dużej mierze pełni rolę punktu centralnego.
Do piaseczyńskiego serwisu możemy wysłać nie tylko telefony, ale również smartwatche i laptopy. W każdym z punktów napraw urządzenia zostaną naprawione lub wymienione na nowe. Wszystko zależy od specyfiki produktu, który chcemy zgłosić do obsługi posprzedażnej.
Gwarancyjny serwis telefonów Motorola
Tego producenta chyba nie trzeba przedstawiać. Jeśli ktoś nie słyszał o producencie Motorola, to z pewnością nie słyszał również o Noki. Tych marek w dawnych czasach, jak i obecnie po prostu nie da się pominąć. I chociaż droga samej Motoroli również nie była łatwa, to już dziś wiemy, że pod przewodnictwem Lenovo producent świetnie radzi sobie z produkcją telefonów Motorola. Tak duży producent nie mógłby wypuścić na rynek urządzeń, które nie mają obsługi serwisowej. Musimy jednak zauważyć, że w tej sferze następuje pewien podział – Lenovo robi swoje (laptopy i tablety – serwisując ten sprzęt w innych punktach) i Motorola, która przez chwilkę swój serwis telefonów miała bezpośrednio w firmie CTDI. Zmiana podzieliła obsługę i od jakiegoś czasu serwisem telefonów Motorola zajmuje się firma SBE.
Ten podział nie powinien być mylący dla klientów. Motorola i Lenovo, mimo iż stanowią jedność działają na dwa różne fronty. Niektórzy użytkownicy posiadający w domu sprzęt obu firm, nie ma pojęcia, że Lenovo kupiło Motorolę.
Gwarancyjny serwis telefonów Nokia
Fińskiej marki z pewnością nie trzeba przedstawiać. Perypetię wszystkich telefonów oraz smartfonów Nokia na rynku śledził każdy, kto interesuje się światem nowych technologii. Marka w końcu odrodziła się z popiołów (w dużej mierze z kapitałem chińskim) tworząc już bezpośrednio smartfony pod systemem Android. Obserwując obsługę klientów widzimy, że naprawy telefonów zostały dokładnie tam, gdzie były wcześniej. Za serwis telefonów Nokia, na wyłączność odpowiedzialna jest firma CTDI (dawny Regenersis). Dochodzą do tego oczywiście tablety, które pojawiają się w portfolio producenta.
Trzeba jednak zwrócić uwagę, że niektóre telefony firmy Nokia (tzw. featurephony) nie mogą zostać naprawiane w serwisie CTDI. Powodem tego nie jest niechęć do klientów, a kwestia kosztów obsługi względem kosztów samego urządzenia. Dokładną listę modeli (chociaż z pewnością ta lista będzie się zmieniać) znajdziecie na łamach naprawytelefonu.pl, o czym pisałem jakiś czas temu.
Gwarancyjny serwis telefonów Oppo
Marka, której z pewnością nikt nie dawał szansy na duży sukces. Realia pokazały, że jest zupełnie inaczej. Oppo cały czas pnie się do góry na rynku, rozwija swoją historię oraz preżnie działa na rynku telefonów, oraz innych urządzeń elektronicznych.
Niezależnie od tego, jaką sprzedaż ma dana firma serwis telefonów Oppo musi robić swoje. W przypadku marki Oppo serwisem oraz całą obsługą zajmie się jeden centralny serwis, w tym przypadku jest to już wcześniej wymieniana firma SBE. Na ten moment producent posiada tylko jeden serwis, ale nie wykluczone, że wraz ze zwiększającą się sprzedażą wsparcie serwisowe zostanie powiększone.
Gwarancyjny serwis telefonów OnePlus
Wiele marek na rynku telefonów komórkowych jest ze sobą powiązanych. Często nie tylko jednym kapitałem, ale również i ścisłą współpracą. Nie inaczej jest w przypadku OnePlus i marki Oppo, która „wciąga” swojego brata każdego dnia. Producenci, dokonując fuzji łączą na rynku siły. Co ciekawe nie dotyczy to obsługi serwisowej. W przypadku marki Oppo jest ona bardzo prosta, ponieważ wystarczy poprzez stronę serwisu zamówić kuriera. W przypadku marki OnePlus nie jest to takie proste. Co ciekawe obsługa odbywa się w serwisie CTDI, a nie serwisie SBE. Zanim jednak będziemy mogli przesłać telefon OnePlus do serwisu musimy go zgłosić na stronie producenta, który zajmuje się zamówieniem kuriera wraz z przesłaniem nam listu. Samodzielna wysyłka urządzenia do CTDI nie będzie skutkować naprawą telefonu.
Mimo fuzji serwis telefonów OnePlus wygląda zupełnie inaczej. Widać obie firmy mają powody, aby nie łączyć tego wcale (lub nie jest to ten etap wspólnych działań). Zwróćmy uwagę na Lenovo i Motorolę, które również działają na odrębnych serwisach telefonów. Okazuje się, że można inaczej działać i nie powinno to nikogo dziwić.
Gwarancyjny serwis telefonów Realme
Jedna z kolejnych chińskich marek, która po wejściu na polski rynek stała się istnym rekinem smartfonów. Zerkając na oficjalny sklep Realme widzimy, że chyba nie tylko telefony. Producent jest jednym z najszybciej rozwijających się marek na rynku. Ilość sprzętów nie gra jednak roli, ponieważ producent w obsłudze serwisowej nie rozgranicza się (na ten moment) na sprzęty względem punktów serwisowych.
Obecnie obsługa serwisowa Realme prowadzona jest w dwóch serwisach, ponieważ z początkiem kwietnia firma CTDI otrzymała dodatkową autoryzację na naprawę sprzętów chińskiego producenta. Producent jest także obsługiwany w serwisie SBE. Niewykluczone, że ilość serwisów się zmieni, ponieważ producent rzeczywiście bardzo szybko rozwija się na polskim rynku. Serwis telefonów Realme z pewnością będzie się rozwijał. Pytanie, kiedy i w jaki sposób? Tego dowiemy się już wkrótce.
Gwarancyjny serwis telefonów Samsung
Producent, którego nie trzeba przedstawiać. Koreański koncern działa w tak różnych sferach, że telefony to przy innych działaniach tylko pikuś. Skupiając się jednak na telefonach Samsung ma bardzo podobne działania do marki Apple. W Polsce Samsunga naprawiają dwa duże serwisy centralne (CCS i CTDI). Nie są one jednak wyjątkiem, a sama sieć serwisowa koreańskiej marki jest znacznie większa. Oprócz serwisów centralnych, które magazynują części na miejscu marka ma również mniejsze punkty serwisowe, które umożliwiają wielu klientom obsługę klientów „z ulicy”. Co nie oznacza, że mniejszy serwis telefonów Samsung jest gorszy niż centralne punkty napraw.
W przypadku koreańskiej firmy odpowiedź na pytanie: Jak znaleźć gwarancyjny serwis telefonów Samsung? Będzie naprawdę prosta. Wszystko znajdziemy na stronie producenta, która ułatwi nam wyszukiwanie poprzez mapkę. Nie zapominajmy, że naprawę gwarancyjną w każdym serwisie można zrealizować drogą door to door.
Gwarancyjny serwis telefonów Sony
Jedna z marek, której chyba również nie trzeba przedstawiać wielu użytkownikom. Producent jest bardzo znany, nie tylko w zakresie smartfonów, ale również innych sprzętów. Sony, tak jak Samsung ma osobne serwisy telefonów, osobne serwisy na telewizory oraz inne produkty.
Trzeba jednak zauważyć, że Sony mocno ograniczyło produkcję smartfonów. Nie zmienia to faktu, że do każdego takiego przypadku serwis telefonów Sony musi zapewnić wsparciem klientom. W przypadku japońskiej firmy serwisem telefonów zajmuje się CTDI. Niegdyś ta współpraca została zaburzona, ponieważ w Polsce była też firma W-support, która od pewnego momentu miała wyłączność na obsługę telefonów Sony. Później Japończycy wrócili do wyżej wspomnianego serwisu CTDI.
Gwarancyjny serwis telefonów TCL
O powyższej marce mogliśmy już nieco przeczytać na początku tekstu. Ten producent, kupując markę Alcatel oraz BlackBerry silnie rozwijał także swoje urządzenia. W tym także telefony, które zawitały na polskie ziemie. Zgadnijcie kto zapewnia serwis telefonów TCL? Nie inaczej – jest to firma CCS, która jednocześnie jest również dystrybutorem niektórych urządzeń. TCL po raz kolejny korzysta ze sprawdzonej metody – jaką jest obsługa swoich sprzętów pod „jednym dachem”.
Ten stan rzeczy z pewnością w najbliższym czasie nie ulegnie zmianom. No może poza firmą BlackBerry, której dla urządzeń (smartfonów) już niedługo skończy się obsługa gwarancyjna.
Gwarancyjny serwis telefonów Vivo
Pisząc o marce Vivo nie sposób nie wspomnieć o BBK Electronics, czyli chińskiej firmie posiadającej także inne marki (wymienione) w dzisiejszym tekście. Koncern Vivo jest mocno rozbudowany, bo ma silne wsparcie. W tym przypadku mówimy oczywiście o OnePlus, Oppo oraz Realme. Co ciekawe mimo wspólnych korzeni widzimy, że marka Vivo postanowiła szukać wsparcia serwisowego we wspomnianej już dziś firmie CCS.
Tutaj również mówimy o jednym serwisie centralnym. Jedyną siecią serwisową, jaką posiada Vivo jest firma CCS, która oprócz centralnego serwisu ma także swoje punkty rozmieszczone w różnych miejscach. Dotyczy to także innych producentów, które na co dzień obsługuje CCS.
Gwarancyjny serwis telefonów Xiaomi
Jest to jedna z niewielu marek, która na polski rynek weszła jak burza. Producent bardzo szybko „zadomowił” się na polskiej ziemi zyskując zaufanie wielu klientów. Już dziś śmiało możemy powiedzieć, że producent wraz z całym swoim portfolio jest istnym spamerem technologicznym. W mojej ocenie marka przejęła ten „przydomek” po Samsungu, który kiedyś też spamował rynek telefonów co chwilę nowymi modelami.
Tak szyba produkcja smartfonów oraz wysoka sprzedaż wymaga zapewnienia klientom porządnej obsługi serwisowej. Za serwis telefonów Xiaomi w Polsce odpowiadają dwie firmy – CCS oraz SBE. Oczywiście producent stara się również zapewnić drobne stacjonarne punkty (naziemne) obsługujące pełną gwarancję.
Gwarancyjny serwis telefonów ZTE
Sporo chińskich firm próbuje swoich sił na rynku. Nie wszyscy walczą tylko wyjątkowymi smartfonami, czasami są to również działania, w których dany producent czuje się najlepiej. W Polsce ZTE znane jest głównie z routerów. Jednak firma zajmuje się również produkcją smartfonów. I chociaż ZTE nie próbuje gonić „króliczka” to ciągle myślę, że kiedy zobaczę jeszcze ich firmę z groźnymi i ciekawymi smartfonami w Polsce. Producent przy okazji obsługi posprzedażnej pamiętał również o wsparciu serwisowym. Za serwis telefonów ZTE w Polsce odpowiada dobrze nam znana firma CTDI. Producent od dłuższego czasu działa z powyższym serwisem stale rozwijając się na przełomie lat. Czy oprócz routerów i telefonów poznamy jeszcze inne produkty, które będą także trafią do CTDI?
Gwarancyjny serwis telefonów często musi obsługiwać także inne produkty
W dużej mierze jest to zależne od samego producenta. Nie każde urządzenie powinno trafiać do centralnych serwisów. Powodem jest kwestia opłacalności lub brak możliwości naprawy danych produktów. Mowa tutaj w dużej mierze o słuchawkach bezprzewodowych lub routerach. Musimy pamiętać, że to polityka producenta wskazuje nam ścieżkę serwisową w przypadku każdego produktu z logiem marki.