W środę na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie podczas II edycji konkursu GameINN organizowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju nagrodzono autorów 38 projektów na gry video.
Podczas konferencji prasowej Jarosław Gowin – Wicepremier i Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego zaznaczył, że rynek gier video i wirtualnej rzeczywistości może okazać się rozwijający dla polskiej gospodarki. Wsparcie tej dziedziny przez Państwo spowoduje rozwój technologii i innowacyjności polskiej gospodarki na globalnym rynku. Potencjał młodych prężnie rozwijających się firm i programistów, którzy nadal nie wyjechali za pracą za granicę Polski można wykorzystać do tego, aby do 2023 roku Polska stała się jednym z głównych liderów gier video.
Jak informuje Izabela Żmudka – wicedyrektor Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w drugiej edycji konkursu łączącego biznes i naukę złożono 90 wniosków o dofinansowanie na łączną kwotę ponad 230 mln zł. Sukcesem okazało się, że na 38 wniosków, które pozytywnie przeszły weryfikację 35 z nich to projekty małych i średnich firm kierowanych przez młode osoby, które w perspektywie mają własny rozwój i innowacyjne rozwiązania dla Polski.
Profesor Maciej Chorowski – dyrektor Narodowego Centrum Badań i Rozwoju zwrócił uwagę na to, że projekty poprzez własną różnorodność pozwolą na rozwój rynku gier video w najbliższym czasie. Sektor video ma silny wpływ na rozwój wywodzących się z niego nowych technologii. Dofinansowanie projektów o szerokiej różnorodności pozwoli na szerokie zastosowanie w celach społecznych, edukacyjnych, medycznych i terapeutycznych. Sukces dofinansowanych projektów może stać się inspiracją do tego, aby młode firmy stawiały na projekty badawczo-rozwojowe.
Projekt GameINN realizowany jest przez NCBR – agencję wykonawczą Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Celem projektu jest zwiększenie konkurencyjności Polski na rynku video z jednoczesnym połączeniu i komercjalizacji prac badawczych i partnerstwa z biznesem.
W ramach trwania projektu planowane są jeszcze dwa konkursy pozwalające na dofinansowanie. III edycja ma odbyć się w II kwartale 2018 roku. W I edycji konkursu przeprowadzonego w 2016 roku dofinansowano 38 wniosków na łączną kwotę 116 mln zł.
Źródło: msn.com