Czterech gigantów telekomu w Polsce z dnia na dzień walczy o klientów. Wśród całej czwórki nie ma takiego, który by nie miał problemów finansowych, ale najgłośniej ostatnio było o sieci T-mobile, której Deutsche Telekom według różnych źródeł groziło sprzedażą. Po ostatniej konferencji różowych mamy potwierdzenie dalszych losów operatora. T-Mobile Polska nie zostanie sprzedane.
Różowy operator w ostatnim czasie nie radzi sobie najlepiej w Polsce. Oprócz programu dobrowolnych odejść wdrażanego w pewnym odstępie czasowym T-mobile cały czas mierzy się z mało zadowalającymi przychodami, które nie cieszą Deutsche Telekom. Do sieci za pośrednictwem dziennika Rzeczpospolita trafiła informacja, że sytuacja finansowa polskiego operatora nie wygląda dobrze, a zarząd niemieckiej spółki w przypadku braku poprawy może dokonać sprzedaży całej sieci T-mobile Polska. Jak się okazuje, były to tylko medialne plotki, bo prawda jest zupełnie inna.
Wszystko wskazuje na to, że pracownicy różowych mogą spać spokojnie, ponieważ grupa Deutsche Telekom nie planuje sprzedaży T-Mobile Polska. Informacja pochodzi bezpośrednio od Andreasa Maierhofera, prezesa polskiego telekomu. W planach operatora jest walka o klienta na naszym rynku, dzięki stopniowemu wprowadzaniu oferty konwergentnej, zawierającej takie usługi jak np. stacjonarny internet szerokopasmowy oraz telewizję. Oprócz takich usług sieć interesują wszystkie nowe technologię, mowa tutaj oczywiście o sieci 5G, w której zagraniczne oddziały operatora dość mocno się angażują.
Ze słów samego prezesa wynika, że T-mobile Polska będzie również walczyć o klientów mających gospodarstwa domowe. Następstwem tego ma być nowa oferta zawierająca usługi szerokopasmowego internetu działającego w oparciu o technologię mobilnego FMS (fixed mobile substitution).
„Większość spraw, które wymagają poprawy to kwestie związane z odbiorem spółki przez klientów. W związku z tym chcemy zwiększyć sieć naszych punktów o 150 lokalizacji do 700-750 do końca pierwszego kwartału 2018 roku. Będzie to wymagało zatrudnienia 700 dodatkowych pracowników w dziale obsługi klienta, czyli zarówno w placówkach, jak i call center” – powiedział Maierhofer.
Operator zdaje sobie sprawę, że musi zdobyć nowe „zaufanie” do klientów poprawiając jakość obsługi, zwiększając również ilość swoich salonów. I tak telekom planuje zwiększyć ilość Salonów nawet do 750 punktów własnych. Wygląda na to, że wcześniej były zwolnienia, a teraz będą pojawiać się nowe stanowiska pracy dla przyszłych pracowników obsługi klienta.
Źródło: PAP