Przedsiębiorcy prowadzący podobne biznesy z pewnością nie lubią dzielić się klientami. Czasami nawet takie sytuacje mają korzyści, dla których warto poświęcić kilku klientów. Niektóre formy współpracy mogą zaowocować dwukrotnie. Należy pamiętać, że gwarancyjny serwis Apple musi uważać na różnego rodzaju współdziałania z innymi firmami.
Konkurencja nie lubi konkurentów, ale to nie wyklucza współpracy
Gwarancyjny serwis Apple obwarowany jest różnymi procedurami. Większość z nich jest bardzo surowa i wyklucza różne możliwości napraw odpłatnych dla klientów końcowych. Co to oznacza w praktyce? Serwis telefonów Apple wykonujący usługi dla producenta nie powinien współpracować z innym pogwarancyjnym serwisem telefonów. Może to być źle odbierane przez samego gwaranta.
Należy jednak zwrócić uwagę, że mówimy tutaj głównie o współpracy oficjalnej. Zupełnie inaczej jest, kiedy współpraca działa na obopólnych zasadach np. polecanie sobie klientów lub kierowanie ich bezpośrednio do konkurencji. Serwis telefonów Apple musi liczyć się z tym, że klient może nie chcieć drogiej naprawy od producenta. W takim przypadku np. przy pęknięciu digitizera gwarancyjny serwis Apple może zaproponować udanie się do serwisu, gdzie będzie dostępna wymiana szybki iPhone Warszawa. Klient ma prawo wyboru i nie musi decydować się na naprawę telefonu tylko w serwisie producenta. Współpraca między różnymi punktami zawsze przynosi obopólne korzyści. Najczęściej tego typu działania opierają się na nieoficjalnej drodze. W końcu każdy zaprzyjaźniony serwis producenta może mieć wsparcie na rynku w postaci innej firmy. Kwestia znalezienia porozumienia.