Uszkodziłeś swojego iPada? Strach udać się z nim do serwisu

Nie wszystkie naprawy urządzeń mobilnych mają sens. Często wady lub uszkodzenia mechaniczne możemy usunąć tylko poprzez wymianę jednostki na drugą. Fajnie, gdy taką jednostkę wymienia nam producent, jednak najczęściej sami zmuszeni jesteśmy płacić za drogie naprawy z racji uszkodzeń wynikających z naszej winy. W przypadku serwisu iPadów obsługa pogwarancyjna kosztuje fortunę. 

 

Dlaczego nie skorzystamy z serwisu producenta w przypadku mechanicznego uszkodzenia iPada?

Pytanie wydawać się może nieco absurdalne, ponieważ skorzystać z serwisu producenta oczywiście możemy. Miny zrzedną nam, kiedy zobaczymy odpłatne koszty napraw „jabłkowych” tabletów. Według polityki Apple iPady nie mogą zostać naprawiane mechaniczne. Serwis producenta nie wykona zatem wymiany wyświetlacza, wymiany baterii. Strona producenta wyraźnie wskazuje działania w przypadku najpopularniejszego uszkodzenia ekranu.

Jest to przerażająca informacja, ale niestety prawdziwa. W przypadku uszkodzenia mechanicznego (przy pierwszej obsłudze w serwisie Apple) dostaniemy dokładni kosztorys wykazujący pogwarancyjną cenę wymiany całej jednostki. Kwoty w takich przypadkach bardziej zachęcają klientów do zwrotu urządzenia i szukania pomocy na zewnętrznym rynku. Czy tam będzie taniej? Pocieszę Was, ale tak!

Ile kosztuje wymiana wyświetlacza w iPadach?

Porównując ceny napraw w serwisach pogwarancyjnych względem cen za wymianę jednostki widzimy bardzo duże różnice. Przede wszystkim małe punkty realizujące pogwarancyjne naprawy mogą zając się wymianą szybki, co znacząco obniża koszty naprawy całego urządzenia. Wszystko oczywiście zależy od wielu czynników, jednym z nich jest rodzaj sprzętu i oczywiście model.

Wymiana wyświetlacza iPad / fot.serwisproduktowapple.pl

Spójrzmy na to inaczej. Czy bardziej opłacalny jest „zakup” odnowionej jednostki iPad Mini 4 za kwotę 1415,90 zł, czy jednak wolimy wymianę wyświetlacza za kwotę 599 zł? Odpowiedź powinna być prosta – przynajmniej dla mnie. Zdecydowanie wolę zapłacić mniej, nawet kosztem fabrycznej gwarancji. Po pewnym okresie czasu koszty amortyzacji zaczynają doganiać wartość całego sprzętu, gdzie naprawa mechaniczna poprzez wymianę wyświetlacza w punktach pogwarancyjnych również przestaje być opłacalna. Zanim jednak będziemy szukać odpowiedniego punktu napraw pamiętajmy, że każdy serwis iPad Warszawa zaoferuje nam inną cenę oraz inną jakość.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj