Każdy producent sprzedający produkty musi liczyć się z różnego rodzaju formą obsługi posprzedażnej. Bardzo często specyfika produktu wymaga również wsparcia technicznego, infolinii umożliwiającej synchronizacje systemów. Niestety bywają również problemy, których konsultant na infolinii nie rozwiąże. Telefon w takim przypadku musi trafić do serwisu, nawet jeśli producent powoli wycofuje się ze swojego biznesu lub zmusza go do tego rynek. Bardzo podobną sytuację ma firma Huawei, która mimo słabych sprzedaży smartfonów wcale nie ogranicza serwisu telefonów oraz dostępu do części na rynku.
Czy naprawa telefonu Huawei jest jeszcze możliwa?
Sytuacja chińskiego producenta na rynku nie jest dobra. Wiedzą o tym wszyscy fani tej marki, osoby interesujące się elektroniką, ale również i nowi klienci. Producent nie mając dostępu do usług Google ma ograniczone możliwości w produkcji oraz zainteresowania klienta. Wbrew pozorom telefony Huawei jeszcze nie wyginęły i bardzo dobrze wiedzą o tym pogwarancyjne serwisy telefonów. Producent robi co może, aby zwiększać sprzedaż, jednak coraz rzadziej klienci decydują się na smartfony bez dostępu do usług Google. Okazuje się, że rynku w dalszym ciągu są klienci, którzy chętnie korzystają z telefonów firmy Huawei. Skąd to wiemy? Ludzie ciągle są chętni naprawiać te smartfony. Skoro są możliwości to jest i zainteresowanie. Jedno z drugim idzie w parze.
Przykładem takiego zainteresowania nie są tylko punkty serwisowe. Widzimy to również po stronach dostawców części, którzy dalej sprzedają różne podzespoły. Poczynając od wyświetlaczy, a skończywszy na bateriach i głośnikach klienci ciągle poszukują najdrobniejszych podzespołów. Wszystko zależy od opłacalności naprawy względem zakupu nowego sprzętu. Podam tutaj ciekawy przykład. Nie wszyscy wiedzą, że uszkodzenie mechaniczne obiektywów (pęknięcie) w telefonach nie musi wiązać się z wymianą całego modułu. Często (dla większości telefonów) wystarczy podgrzać szkiełko ochraniające obiektyw w celu wymiany samego szkiełka, a nie całego elementu. Koszty naprawy w takich przypadkach są naprawdę nieduże i często bardziej opłacalne niż zmiana telefonu, który na rynku w dalszym ciągu trzyma cenę.
Każdy serwis Huawei Warszawa wie, że tego typu działanie to możliwe pozyskanie i zatrzymanie klienta w swoim punkcie. Propozycja niskich kosztów naprawy brzmi lepiej niż zakup nowego smartfona, z pewnością znacznie droższego.
Obsługa serwisowa Huawei kiedyś się skończy!
Jest to pewne, ponieważ telefony nie są wieczne. Kiedyś modele z Androidem sprzedane na rynku zakończą swój żywot i będzie trzeba poszukać innej alternatywy. Ludzie przyzwyczajeni do korzystania z Androida będą czuli niechęć do smartfonu z brakiem tego systemu. Brak części również przestanie być problemem, ponieważ klienci, zmieniając telefony nie będą zainteresowani naprawami jednakowo w serwisach pogwarancyjnych, ale również i u różnych dostawców części.
Trudno powiedzieć ile czasu jeszcze rynek będzie naprawiał urządzenia Huawei. Prawdę mówiąc (według mojej opinii) taka sytuacja może potrwać jeszcze około 1,5 roku. Zakładając, że sytuacja i amerykańska polityka względem marki Huawei nie ulegnie zmianie. Pozwoli to na podjęcie próby odbudowy „smartfonowego królestwa” zmieniając również podejście w różnych serwisach telefonów.