News Serwis

Serwis Samsung – czyli trwające przygotowania do obsługi serwisowej dla modeli z rodziny Galaxy S22

Obsługa serwisowa telefonów to nieodłączny element każdej sprzedaży. Bez względu na telefon serwis musi zapewniać możliwość naprawy lub wymiany urządzenia. Właśnie dlatego każdy nowy smartfon ma podwójne przygotowania. Jednym z nich jest sieć serwisowa, która musi wiedzieć co i jak ma naprawiać. Obecnie na tapecie (smartfony, o których wszyscy mówią i piszą) mamy modele Galaxy S22. 

Po premierze najnowszych smartfonów z serii Galaxy S22 producent zaczyna przygotowywać ogólno-światową przedsprzedaż. W tle każdej takiej przedsprzedaży jest oczywiście przygotowanie do obsługi serwisowej. Każdy gwarancyjny serwis Samsung oprócz dodatkowych szkoleń z pewnością przygotowuje cenniki napraw odpłatnych oraz koordynuje z producentem dostawę części. Wszystko ruszyło z kopyta, ponieważ serwis telefonów Samsung powinien być gotowy w każdej chwili. To, że modele Galaxy S22 nie trafiły jeszcze oficjalnie do sprzedaży, nie oznacza, że nie będą wymagać ewentualnych napraw. Mówię tutaj oczywiście o urządzeniach testowych (sample) udostępnionych przeróżnym dziennikarzom.

Serwis Samsung gotowy na naprawę Galaxy S22

Oprócz wewnętrznych procedur serwisowych widzimy, że najnowsze flagowce Koreańczyków nie powinny być skomplikowane w naprawie. Samsung znowu poszedł w standardowy szkielet i konstrukcje, co nie powinno sprawić problemów techników w serwisie producenta. Oczywiście Samsung stara się, aby jego punkty napraw zawsze były przeszkolone, ponieważ każdy model mimo podobnych konstrukcji naprawia się zupełnie inaczej niż resztę. Pracownicy serwisu w pierwszym tygodniu po oficjalnej sprzedaży muszą być przygotowani na różne działania serwisowe: wymiana wyświetlacza w telefonie Samsung Galaxy S22, wymiana płyty głównej w telefonie Samsung Galaxy S22 to tylko nieliczne formy naprawy.

Samsung Galaxy S22 Ultra / fot.news.samsung.com

W ostatnim czasie producent wprowadził do swoich serwisów usługę naprawy wyświetlacza w telefonach Samsung. Nie inaczej będzie w przypadku modeli S22, które z pewnością będą objęte takimi możliwościami. Są to co prawda usługi napraw pogwarancyjnych, ale mimo wszystko takie również mogą być porządne w szczególności przy dużych kosztach wymiany wyświetlacza.

Samsung ma dużą sieć serwisową

Oprócz wsparcia centralnych punktów napraw producent posiada też mniejsze punkty, centra multimedialno – serwisowe mające możliwości napraw gwarancyjnych w Polsce. Takie punkty również wymagają przygotowania do serwisu telefonów Galaxy S22. Właśnie dlatego wraz z nową premierą każdego urządzenia przygotowania do sprzedaży to nie tylko oferta przedsprzedażna z licznymi dodatkami np. słuchawki czy zegarek. Producenci szkolą w zakresie obsługi serwisowej i ustalają warunki dostaw części każdy swój punkt. Nie można pozwolić sobie na niekompetencje w serwisie telefonów Samsung, bo może się to odbić echem w mediach (portale społecznościowe, strony technologiczne).

Uszkodzony mechanicznie wyświetlacz Samsung Galaxy S21 Ultra / fot.Rafał

To między innymi dlatego producent stara się, aby każda naprawa telefonu była w miarę możliwości jak najprostsza. Większość części to pełne moduły, co znacząco ułatwia obsługę. Dodatkową wiedzą ze szkoleń oraz przedstawienie możliwych procedur i schematów dostępnych części daje technikom większe poczucie bezpieczeństwa, że naprawa konkretnego telefonu nie powinna być trudna. Dotyczy to oczywiście całej sieci serwisowej, a zerkając na mapę znajdź serwis Samsung widzimy, że takich punktów trochę jest.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *