Konkurencja na rynku w różnych segmentach potrafi zmusić nawet największych graczy do trudnych decyzji. Jedną z nich może być sprzedaż firmy. Właśnie taka sytuacja miała miejsce w przypadku firmy Harman, którą ostatecznie przejął Samsung.
Samsung po mimo różnych problemów na rynku urządzeń mobilnych i tak odnotowuje gwałtowny wzrost i rozwój swojej firmy. Wszystko na to wskazuje, że to nie koniec. Producent w ostatnim czasie zdecydowanie preferował kupić mniejszą firmę lub rozwinąć własną technologię celem rozwoju kolejnego segmentu swojej firmy. Podejście Samsunga zmieniło się w listopadzie ubiegłego roku, gdy firma ogłosiła, że zakupiła Harman International Industrie Incorporated za około 8 miliardów dolarów. Właśnie wczoraj cała transakcja została zakończona.
Szef Harman Dinesh Paliwa poinformował, że Samsung zapewnia „skalę, platformę i technologię pozwalające na szybki rozwój i rozszerzenie przywództwa na globalnym rynku, zarówno w branży motoryzacyjnej, smart audio, jak i inteligentnych technologii”. Nie da się ukryć, że taka współpraca przyniesie nowe sukcesy. Pamiętajmy, że firma Harman ma pod sobą swoje sub marki Harman Kardon, JBL, Lexicon i Mark Levinson. Już w tym miejscu możemy być niemalże pewni, że Samsung wykorzysta wszystkie technologię Harmana prezentując je nie tylko w swoim sprzęcie audio, ale również i urządzeniach mobilnych, czyli smartfonach. Tak samo jak to miało miejsce w przypadku HTC i Beats Audio. Jednak czy tak się stanie? Pożyjemy, zobaczymy. Marka Harman dalej będzie pracować jako niezależny podmiot.