Założyłeś swoją firmę i co dalej? Zastanawiasz się w jaki sposób ułatwić klientom dostęp do swojej oferty? Zaczynasz zdawać sobie sprawę, że promocja w internecie, czyli e – marketingiem stała się skuteczną alternatywą dla tradycyjnych ulotek, bilbordów czy reklam radiowych. Wielu klientów to właśnie w sieci poszukuje sklepów i produktów. Jak do nich dotrzeć?
Tutaj na pomoc przychodzi pozycjonowanie SEO oraz reklama Google Ads. W tym momencie na pewno pojawiają się pytania: Czym one się różnią? Które będzie odpowiednie dla mojej firmy? Na te wszystkie pytania odpowiemy w dalszej części.
Czym różni się pozycjonowanie od Google Ads?
Głównym celem działań SEO jest poprawa pozycji strony internetowej na wybrane frazy w organicznych, czyli naturalnych wynikach wyszukiwania. Wymaga to dużego nakładu pracy oraz czasu. W SEO nic nie dzieje się z dnia na dzień. Mimo to, wysiłek opłaci się. Kiedy pracujesz nad dobrą optymalizacją strony, stałym audytowaniu witryny oraz pozyskiwaniu wartościowych linków zewnętrznych, efekty Twojej pracy są na dłużej widoczne w wyszukiwarce. Siła domeny oraz zaufanie od niej sukcesywnie rośnie w siłę, co przekłada się na wyższe pozycje w Google.
Pozycjonowanie łączy się często z wartościowym Content Marketingiem, czyli w sporej mierze opiera się na wartościowych tekstach, które budują Twój wizerunek eksperta w branży, ponieważ marketing treści jest świadectwem tego, że znasz się na tym, co robisz. Dzięki rozpoznawalności w sieci staniesz się liderem rynku, tworzysz silny brand i zdobędziesz lojalnych klientów, zwiększysz zyski i wykorzystasz swój potencjał rozwojowy.
Google Ads jest bardzo skutecznym oraz efektywnym narzędziem do prowadzenia akcji reklamowych w internecie dla małych i dużych przedsiębiorstw. W porównaniu do pozycjonowania, Google Ads działa natychmiastowo i precyzyjnie trafia z produktem do ludzi, którzy są nim zainteresowani. Działania reklamowe można na bieżąco monitorować, wstrzymywać, ograniczać lub zwiększać w zależności, np. od sezonowości.
Jak długo utrzymują się efekty?
Warto wiedzieć, że reklamy Google Ads działają na zasadzie ciągłej licytacji, kto ma wyświetlić się w czołówce wyników płatnych. W przypadku wyczerpania się budżetu lub zatrzymania kampanii, reklamy przestają się wyświetlać, a nasz ruch z płatnych źródeł spada do zera.
W przypadku skutecznego pozycjonowania SEO wraz z osiąganiem coraz to lepszych pozycji w wynikach wyszukiwania, wzrasta ruch w serwisie i jego widoczność w wyszukiwarce. Ciekawe jest to, że po zakończeniu kampanii, działania wcześniej wprowadzone zostają (wraz z upływem czasu i brakiem działań, pozycje jednak mogą spadać).
SEO czy Google Ads – co wybrać dla mojej firmy?
Wybór pomiędzy pozycjonowaniem, SEO, a reklamami płatnymi Google Ads nie jest prosta. Każdy przedsiębiorca musi wybrać z czego uczynić fundament swojej kampanii reklamowej? Lepiej jest skorzystać z natychmiastowych i płatnych rozwiązań, czy też przez dłuższy czas przeprowadzać stałe i trwalsze procesy, związane z pozycjonowaniem? Należy jednak pamiętać, że warto takie działania prowadzić równocześnie, by kompleksowo promować firmę w sieci, a także budować silną rozpoznawalną markę oraz pozycję eksperta w branży. Więcej o poszczególnych usługach oraz ich specyfice tutaj – https://tango-marketing.pl/.