Pękające wyświetlacze to dziś zmora nie tylko klientów, ale jak się okazuje w niektórych przypadkach również i producentów. Jak odróżnić pęknięcie z winy klienta od wady fabrycznej LCD? Klienci Sony znaleźli na to sposób, jesteście ciekawi jaki?
Pęknięty ekran to uszkodzenie mechaniczne
Pęknięty wyświetlacz w telefonie to dziś bardzo często spotykany obraz. Mimo ulepszania szklanych ekranów przez firmę Corning wyświetlacze cały czas pękają i niestety najczęściej tylko i wyłącznie z naszej winy. Producenci do takich „awarii” mają podejście jednoznaczne czyli uszkodzenie mechaniczne z winy klienta. Uszkodzenia mechaniczne to na tyle drażliwy temat, że zawsze podczas reklamacji włączają się nasze emocje, dlaczego? Niestety koszty naprawy powodują, że klienci dostają białej gorączki. W momencie kiedy serwis producenta stwierdza uszkodzenie nie podlegające obsłudze gwarancyjnej wystawiany jest kosztorys wskazujący ile może kosztować naprawa odpłatna. Wielu klientów często zgłasza, że uszkodzenie nie powstało z ich winy i oczywiście nie przyjmuje do wiadomości sowicie wystawionego kosztorysu na smartfona.
Winny jest nie tylko klient?
Nowoczesne smartfony to elektronika, która może zawieść w najmniej oczekiwanym momencie. Na forach internetowych wielu klientów opisuje przeróżne sytuacje wskazujące na „prawdopodobne” wady fabryczne urządzenia, jednak to tylko słowo przeciwko słowu. Teorii na temat pękających ekranów jest naprawdę dużo, jednak czy któraś z nich jest prawdziwa? Jak się okazuje uszkodzenia ekranu nie zawsze leżą po stronie klienta co zauważyli klienci japońskiego producenta telefonów komórkowych.
Tak samo jak w języku polskim posiadamy wyjątki od reguły tak samo producenci potrafią się przyznać do błędu, ale oczywiście nie zawsze i nie wszyscy. W 2013 roku „głośna” sprawa rzuciła czarny piar na flagowe modele Sony Xperia Z, a wszystko zaczęło się od Wielkiej Brytanii, gdzie klienci zwrócili uwagę na nietypowe pęknięcia w urządzeniach Sony Xperia Z i Xperia Z1. Brytyjczycy tak nagłośnili całą sprawę, że wszystkimi żalami klientów zajęła się nawet telewizja, a dokładniej BBC WatchDog. W momencie kiedy sprawa stała się głośniejsza (właśnie dzięki stacji BBC) Sony wydało stosowne oświadczenie iż uszkodzenia z pękniętymi ekranami będą naprawiane gwarancyjnie.
Oficjalny komunikat dotyczył tylko i wyłącznie Wielkiej Brytanii. Sony zwróciło również uwagę, że nie wszystkie pęknięcia to na pewno wada urządzenia o czym dowiadujemy się ze strony xperiablog, na której producent zamieścił zdjęcie sprzętów naprawianych w ramach gwarancji oraz tych, które uszkodzenia ewidentnie wskazują na winę klienta.
Źródło: xperiablog.net