Wada urządzenia powinna umożliwić klientom wymianę urządzenia w serwisie producenta. Oczywiście nie każda usterka może zakończyć się wymianą sprzętu, często wykonywane są również naprawy mechaniczne. Są jednak marki, dla których zakończenie obsługi serwisowej poprzez wymianę sprzętu odgrywa kluczową rolę. Apple jak to Apple nie zawsze pozwala na wymianę sprzętu, często naprawia go mechanicznie. Wystarczy jednak jeden szczegół, aby wymiana była konieczna.
Dla Apple możliwość wymiany telefonu podyktowana jest rodzajem uszkodzenia. Nie wszystkie usterki są opłacalne do naprawy. Czasami taniej jest wymienić telefon niż rozbierać go na części pierwsze. Przy rozbiórkach telefonu oprócz ryzyka błędu trzeba się liczyć z wydłużonym czasem, brakiem podzespołów oraz szeregiem problemów, które mogą utrudnić lub zakłócić proces obsługi serwisowy.
Wada to nie wszystko, liczy się rodzaj uszkodzenia
Apple już od jakiegoś czasu dość mocno zmienił swoją politykę serwisową. W serwisach gwarancyjny oprócz wymiany urządzenia na drugi egzemplarz dokonywane są również niektóre naprawy mechaniczne. Warto jednak zauważyć, że Apple w dalszym ciągu częściej wymienia jednak urządzenia na nowe.
Powodem są głównie bardzo ważne elementy urządzenia, które są uszkodzone. Chodzi oczywiście o płytę główną, która w przypadku polskich serwisów producenta kwalifikuje urządzenie do wymiany na całą jednostkę. Co to dokładnie oznacza dla klienta? Wystarczy, że uszkodzenie ekranu (wada fabryczna) powiązana jest z płytą główną lub innym elementem łączącycm, a technik serwisu gwarancyjnego zmuszony jest zgłosić zamówienie do Apple nowego SWAPA.
Naprawy mechaniczne wiele zmieniły
Zmiana polityki serwisowej marki Apple to działania głównie ekonomiczne. Producent zdaje sobie sprawę, kiedy wymiana wyświetlacza, mimo iż jest możliwa to wcale nie jest ekonomiczna. Oprócz napraw liczy się również czas techników oraz brak ingerencji w urządzenie, aby zbytnio nie rozklejać sprzętu. To, co fabryczne jest mocno i dokładnie złożone. Niepotrzebne naprawy mechaniczne, w tym wymiana płyty głównej tylko utrudnia i wydłuża pracę.
Brak dylematów i większe możliwości mają serwisy pogwarancyjne, które nie stoją przed takimi wyborami. Tutaj liczy się usunięcie problemu, za który płaci bezpośrednio klienta. I właśnie dlatego serwis iPhone Wrocław może podjąć się naprawy płyty głównej oszczędzając klienta portfel o połowę. Mówimy tutaj o braku gwarancji, co ma już miejsce po roku czasu od daty sprzedaży.