Dobra reklama to już połowa sukcesu, jeżeli chodzi o sprzedaż produktów i usług. Jednak w dzisiejszych czasach tradycyjne reklamy z kompletnie przypadkowymi aktorami nie przekonują już zbyt wielu osób. Teraz uwagę odbiorców i potencjalnych klientów przyciągają tak zwani influencerzy, czyli głównie osoby prowadzące popularne blogi i kanały z filmikami vlogowymi lub tematycznymi. Ich rozpoznawalność i zaufanie, które wzbudzają wśród odbiorców, mogą okazać się skutecznym elementem dobrej reklamy w tak zwanym marketingu afiliacyjnym.
Czym jest afiliacja?
Afiliacja jest to sposób reklamy oparty na polecaniu produktów lub usług. Umożliwia czerpanie korzyści z reklamy wszystkim jednostkom zaangażowanym w reklamę, niezależnie od tego, czy mowa o influencerach czy popularnych witrynach internetowych.
Influencerzy odgrywają w marketingu afiliacyjnym ogromną rolę. Dzięki swoim zasięgom na YouTube, Instagramie i wielu innych platformach mogą sprawić, że każdy reklamowany produkt dotrze do pokaźnej grupy odbiorców. Korzyść jest obopólna: influencer zarabia na tym, że poleca produkt, a reklamodawca – na produkcie i współpracy ze znaną „twarzą”. Buduje w ten sposób zaufanie do marki w oczach potencjalnych klientów. Często w ramach tej współpracy oferuje również zniżki i dzięki temu może sprzedać – i, paradoksalnie, zarobić – zdecydowanie więcej, niż miałoby to miejsce w przypadku wyboru bardziej tradycyjnych form reklamy.
Zarabianie na afiliacji z Adnext
Jeżeli zainteresował Cię temat marketingu afiliacyjnego i afiliacji jako takiej, zajrzyj na https://adnext.pl, by poszerzyć swoją wiedzę na ten temat. Kiedy zechcesz sam poprowadzić taką kampanię dla swoich produktów lub usług, Twój zasób informacji pozwoli zrobić to prawidłowo.