Najwięksi miłośnicy sprzętu z nadgryzionym jabłkiem mówią, że Apple to styl życia. Produkty tej marki wybierane są przez świadome swoich potrzeb osoby, które nie lubią kompromisów. Nie szukają ich też, kiedy sprzęt zawiedzie, a one stają przed koniecznością wyboru pogwarancyjnego serwisu telefonów i tabletów Apple. Jak wybrać taki, który sprosta wymaganiom? Zapraszamy do lektury!
Klienci firmy Apple tworzą społeczność, której wspólnym mianownikiem jest zachwyt używanymi przez nich sprzętami z jabłuszkiem w logo. Firmie Apple udało się coś, co jest marzeniem wielu firm: dzięki produkowaniu dobrego sprzętu, coraz lepszym kampaniom marketingowym oraz charyzmie nieżyjącego już szefa firmy – Steve’a Jobsa – zyskali ogromne grono klientów i fanów w jednym.
Dlatego, jeśli coś zaczyna być ze sprzętem Apple nie tak, a gwarancja na niego się już skończyła, szukają oni serwisu, który rzeczywiście pomoże. Dość często nie liczy się tu najniższa cena, lecz jakość naprawy, dzięki której ich ukochane urządzenie, jak tablet czy telefon, wróci do życia. Na co zwrócić uwagę, aby wybrać najlepszy serwis pogwarancyjny Apple?
Zadzwoń na infolinię
Powinieneś zostać potraktowany przyjacielsko i konkretnie. Czy udało Ci się dodzwonić za pierwszym, ew. za drugim razem w czasie, kiedy infolinia jest czynna? Jeśli nie, to zły znak, bo w trakcie naprawy masz prawo do informacji, ilekroć ich potrzebujesz.
W czasie rozmowy telefonicznej powinieneś zostać potraktowany uprzejmie i konkretnie. Zadaj kilka szczegółowych pytań o naprawy i sprawdź, czy osoba na infolinii udziela informacji bez problemu. Jeśli udziela wymijających odpowiedzi lub sama sobie zaprzecza, może być to znak, żebyś szukał dalej.
Zapytaj o czas naprawy
Upewnij się, jaki będzie czas naprawy usterki w Twoim tablecie lub telefonie od Apple. Na ten czas składa się bardzo wiele czynników – jeśli bez podawania szczegółów usłyszysz, że to np. tylko 12 godzin, uważaj. Najłatwiej rzucać obietnice, niestety często okazują się one bez pokrycia. Padają tylko po to, by zyskać klienta. Dobrym przykładem jest serwis Naprawa Apple Wrocław, w którym naprawę wykonają dla Was nawet tego samego dnia.
Na czas naprawy usterki składa się wiele elementów. Czasem konieczne jest sprowadzenie części, czasem sam proces naprawy jest dość długi, innym razem serwisanci mogą dłużej testować urządzenie lub przy okazji wykryć inne usterki. Jeszcze innym razem może się okazać, że za objawy odpowiada nie ta usterka, jaką pierwotnie typował Klient. To wszystko może spowodować opóźnienia. Dlatego nie ma nic złego w tym, kiedy serwis podaje Ci widełki czasowe – to odpowiedzialne podejście, a nie rzucanie słów na wiatr.
Upewnij się, czy serwis używa części oryginalnych czy zamienników
To bardzo ważna kwestia, od której w ogromnej mierze zależeć będzie komfort pracy z urządzeniem po naprawie. Rynek jest zalany zamiennikami części do iPhone’ów i iPadów pochodzących z Chin – tanich i fatalnej jakości. Z doświadczenia wiemy, że montowanie ich w urządzeniach Apple zazwyczaj oznacza kłopoty.
Nie wyciągaj jednak wniosków pochopnie. Fakt, że serwis używa zamienników, nie musi go skreślać. Zamienniki mogą być naprawdę wysokiej jakości, równej tej od producenta. Z tym się wiąże wyższa cena, ale urządzenie po naprawie działa idealnie. Dlatego zawsze pytaj, czy używane zamienniki są przetestowane i serwis ręczy za ich jakość.
Sprawdź gwarancję
Każdy dobry serwis pogwarancyjny powinien dawać na swoją pracę i używane w naprawach części gwarancję. Właściciele telefonów i tabletów Apple nawet z gwarancją producenta nie mają łatwego życia. Nie dość, że w Polsce wynosi ona tylko rok, to jeszcze zapisanych jest w niej wiele obostrzeń, czasem dosłownie niemożliwych do spełnienia, co staje się powodem odrzucenia roszczeń gwarancyjnych w wielu przypadkach.
Dlatego szukając serwisu pogwarancyjnego dla telefonów i tabletów Apple, warto stawiać na taki, który udzieli gwarancji na swoje usługi. Gwarancja to też znak, że serwis przykłada wagę do swojej pracy i używanych części zamiennych. Najsłabsze serwisy używają najtańszych zamienników, milczą o gwarancji i są nastawione jedynie na pieniądze klienta.