W dzisiejszym świecie jest wywierana przeogromna presja na marki, by wybrały „właściwą” agencję interaktywną celem realizacji projektów i kampanii. Właściwie ta presja nigdy nie była większa niż teraz, a równocześnie – agencji do wyboru również jest coraz więcej. Jakie kroki możesz podjąć, aby uniknąć katastrofy związanej z wyborem tej niewłaściwej?
Agencja interaktywna: na czym polega trudność wyboru odpowiedniej?
Rok 2019 nadal jest złotą erą dla agencji cyfrowych. W 2018 r. sprzedaż detaliczna online na całym świecie kolejny raz przekroczyła ustanowiony we wcześniejszych latach rekord, odzwierciedlając tym samym nienasycony apetyt dzisiejszego społeczeństwa na zakupy online. W związku z rosnącymi wydatkami na reklamę cyfrową – marki:
- reagują na zapotrzebowanie konsumentów
- inwestują znaczne środki w swoją obecność online
Szybki wzrost inwestycji online i większa dostępność platform reklamowych oznacza, że role marketingu cyfrowego szybko ewoluowały – dzisiaj są już wielodyscyplinarne i złożone. Agencja interaktywna taka jak webuzzeria.pl jest zatem atrakcyjną opcją dla marek, które chcą szybko dostarczać kampanie i projekty cyfrowe i – no cóż odnieść sukces.
Wybór agencji interaktywnej – porad kilka
– Jeśli nie możesz się zdecydować, która agencja interaktywna będzie najlepsza – wyobraź sobie, że zatrudniasz nie agencję zewnętrzną, ale kolejnego członka personelu – mówi Kamil Lipa, Project Manager agencji Webuzzeria. – Przed „zatrudnieniem” ustalasz jego obowiązki, obszary w jakich będzie uzupełniał Twoje działania.
Dokładnie tak! Proces wyboru agencji cyfrowej powinien być taki sam, jak w przypadku zatrudniania stałego członka personelu. Chociaż relacja będzie inna, kryteria wyboru są podobne. W obu przypadkach chcesz zatrudnić konkretne umiejętności, które zapewniają wartość Twojej firmie. Upewnienie się, że brana pod uwagę, a później wybrana agencja ma odpowiednie kwalifikacje do realizacji krótkich zadań i pozostanie odpowiedzialna przez całą kampanię lub projekt, jest czymś, czego tak samo można oczekiwać od każdego innego pracownika.
Zadawaj pytania – by dokonać pełnego rozeznania. – Kto pyta nie błądzi – dodaje Kamil Lipa. – Specjaliści w agencji zawsze służą poradą, odpowiedzą na każde pytanie i rozwieją wątpliwości. Zawsze warto rozmawiać, ponieważ na pozytywnej współpracy zależy każdej ze stron – agencji i klientowi. Portfolio to tylko jedna z rzeczy którą pokazuje agencja. Druga i to ta ważniejsza, to wiedza i doświadczenie. A to poznajemy tylko pytając.
Często już sama interesująca historia agencji z bogatą listą klientów rozpoznawalnych marek wystarczy, aby wzbudzić zaufanie do ich umiejętności, prawda? Ale musisz iść o krok dalej. Jeśli masz zamiar określić, czy dana agencja jest odpowiednia dla Twojej firmy, musisz zadać pytania dotyczące zespołu, doświadczenia i kompetencji. Celem takiego podejścia jest zrozumienie, jakie jest prawdopodobieństwo, że właśnie Ci ludzie osiągną wyznaczone im cele.