Blog jako narzędzie do samodoskonalenia i budowania własnej marki

Blog jawi się przede wszystkim jako prosta strona internetowa, gdzie dana osoba regularnie publikuje wpisy na temat swojego życia, przemyśleń, hobby, czy pracy. Na blogu może pojawić się dosłownie wszystko, co tylko zainteresuje osoby trzecie. Większość najpopularniejszych dzisiaj blogerów zaczynała swoją działalność kameralnie — bez nastawienia na zysk i ogromne zmiany swoim życiu, ponieważ jeszcze kilkanaście lat temu traktowano to jako hobby. Ktoś grał gry, ktoś interesował się modą, czy graniem w najlepsze kasyno online — nie było tutaj żadnych ograniczeń.

Dzisiaj idea bloga mocno ewoluowała. To sposób na życie, samodoskonalenie i przedstawianie swojej marki szerszemu gronu odbiorców. Jednak najczęściej nie wyglądają one już tak jak kiedyś. Dzisiejsze blogi mają różną formę, a często ewoluują także we vlogi — wszystko zależy od tego, na jaki rodzaj odbiorców liczy dany twórca. W niniejszym artykule przyjrzymy się bliżej temu, jak wygląda dzisiejszy świat „blogowania” i jak można się z jego pomocą rozwinąć.

Blog jako idealne narzędzie do samodoskonalenia

Internet działa na bardzo prostych, ale trudnych do spełnienia zasadach. Jesteś w czymś dobry? Wyróżniasz się na tle ogółu? Przedstaw to w Internecie, a najprawdopodobniej odniesiesz sukces. W Polsce, jeśli pomyśli się o blogerach, to w głowie z pewnością pojawiają się popularne blogerki modowe, które dzisiaj są gwiazdami, a nawet celebrytkami. Jednak, żeby dojść do sukcesu, musiały najpierw bardzo dużo pracować — na blogu.

Większość z tych osób zaczynała jako totalne amatorki, mające jakieś pojęcie o temacie, w którym obracały się ich blogi, ale nie na tyle obszerne, żeby nazwać je profesjonalistkami. To idealny sposób na opisanie drogi samodoskonalenia, jaką przeszły dzięki swojemu blogowi.

Najpopularniejsze polski blogerki modowe to:

  • Maffashion,
  • Jessica Mercedes,
  • Kasia Tusk,
  • Joanna Glogaza.

Tworząc bloga, każda z tych pań nieustannie się doszkalała, sprawdzała trendy, nabierała wiedzy, a przy tym doskonale się bawiła. Dzisiaj mnogość zajęć, jakimi się zajmują, często uniemożliwia im regularne publikacje na blogu, ale praktycznie każda przyzna, że to właśnie w ten sposób nabyły najwięcej wiedzy i radości z tego, co robią. Jak wiadomo — jeżeli te czynniki ze sobą współgrają, to efekty są najlepsze.

W jaki sposób blog wpływa na samodoskonalenie?

Każda publikacja jest związana z jakimś konkretnym tematem. Stworzenie takiego artykułu nie zajmuje kilkunastu minut, ale wymaga często wielogodzinnych przygotowań, które są niczym innym, jak nauką. Bez względu na to, o czym pisze bloger — czy to książki, gry komputerowe, czy filmy — nie ma znaczenia, jak biegły jest w tym temacie, napisanie czegoś nowego zawsze wymaga doszkolenia, a to prowadzi do samodoskonalenia.

Dlatego zawsze warto sięgnąć po bloga. Wystarczy wykonać ten pierwszy, bardzo trudny krok, wyjść ze strefy komfortu i publikować swoje myśli oraz przemyślenia. Internet potrafi być bardzo trudny. Dlatego należy nastawić się zarówno na pochwały, ale także krytykę — często całkowicie bezpodstawną i złośliwą. To także nauka pokory, bo sieć zweryfikuje, jak bardzo biegłym jest się w danym temacie i pozwoli dojść do wniosków, nad czym należy jeszcze popracować.

Gdzie można pisać blogi?

Początkowo wszystkie blogi pojawiały się na bardzo prostych własnych stronach internetowych lub na specjalnych platformach służących do ich tworzenia oraz publikacji dla szerszego grona. Obecnie stosuje się już znacznie więcej form publikowania takich treści i wszystko zależy od tego, jak rzeczywiście interpretuje się bloga.

W rzeczywistości nie ma żadnych określonych reguł, co do tego, czym jest blog. To standardowe publikacje zawierające krótki tekst, zdjęcia oraz pliki wideo, które są udostępniane szerszej grupie odbiorców.

Dlatego równie dobrze można pisać na specjalnej stronie lub po prostu — na jednej z popularnych platform społecznościowych. Z tych popularnych w Polsce z pewnością najwygodniejszy będzie Facebook. Wystarczy stworzyć subkonto pod bloga i zacząć publikować swoje treści. Na Facebooku w ten sposób funkcjonuje ogromna liczba popularnych blogerów. To doskonałe miejsce, w którym znajduje się ogromny potencjał, jeśli chodzi o odbiorców. Dlatego, jeżeli ktoś chce zacząć swoją przygodę z pisaniem bloga, to warto zacząć od Facebooka, gdzie już na starcie ma się potencjalne grono odbiorców — w postaci swoich znajomych. Dopiero kiedy wszystko zacznie się „kręcić”, można zacząć się rozwijać i łączyć bloga zewnętrznego z publikacjami na Facebooku.

Budowanie własnej marki z blogiem

Blog może być doskonałą formą autoreklamy i w Polsce bardzo często stosuje się tę formę marketingu. Jak zostało wspomniane na początku — wystarczy, że jest się w czymś dobrym i potrafi się pisać, to zawsze znajdzie się grono odbiorców. Wystarczy odpowiednie samozaparcie, chęć samodoskonalenia i regularne publikacje. W ten sposób buduje się swoją markę, ale także rozpoznawalność swoich produktów.

Większość z najpopularniejszych blogerek modowych na pewnym etapie, kiedy mają już zbudowaną odpowiednią rozpoznawalność i zasięgi wśród odbiorców, tworzą własne marki — linie ubrań, perfumy itp.

Oto przykłady marek, które powstały dzięki blogom:

  • Prosto Klasyk (Maffashion),
  • Jemercy (Jemerced),
  • La Mania (Makelifeeasier),
  • Monika Kamińska (Monika Kamińska).

Tak samo można zrobić w każdej innej dziedzinie. Wystarczy zbudować swoją markę, regularnie wspominać o swoich produktach i usługach, a sprzedaż będzie rosła — nie trzeba do tego korzystać z usług drogich agencji reklamowych. Jeżeli blog opiera się na zaufaniu i prezentowaniu rzeczywiście atrakcyjnych treści, to czytelnicy chętnie sięgną po coś, co reprezentuje osoba, którą uważają za swego rodzaju guru w danej dziedzinie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj