Po 11 latach wartość rynku e-sportowego w Polsce wynosi 40 milionów, Katowice już przez kilka lat są stolicą całego gamingowego świata, a zmagania najlepszych graczy na świecie ogląda na żywo blisko 34 miliony ludzi z całego świata. Witam w cyfrowym świecie!
ESL Polska, największa organizacja e-sportowa w naszym kraju, opublikowała infografikę, pokazującą rozwój nowego „odłamu sportu”. Wszystko zaczęło się od Ligi Cybersport w 2005 roku, gdy w pierwszych krajowych mistrzostwach wzięło udział 3500 graczy, stając ze sobą w szranki w Counter-Strike 1.6, Warcraft III i FIFA 2005. Stopniowy rozwój Cybersport, która z czasem dołączyła do międzynarodowej ESL sprawił, że W 2013 roku doczekaliśmy się sprowadzenia największej imprezy e-sportowej – Intel Extreme Masters. Wtedy e-sport w Polsce wskoczył na wyższy poziom.
Wszystko rozwija się dalej, również w 2017 roku IEM zawita do Polski, zainteresowanie nową dyscypliną widać również u prawdziwych klubów sportowych – Legia Warszawa ogłosiła Legia eSPORTS Cup, który dzisiaj ma inaugurację. Gracze zmierzą się z poważnymi przeciwnikami z innych wielkich europejskich klubów, jak chociażby Vfl Wolfsburg, Manchester City, czy Paris Saint-Germain. Rywalizacja odbędzie się w kilku najpopularniejszych grach, jednak prym będzie wiodła FIFA 17.
Polska, oprócz utalentowanych programistów, posiada również dobrych e-sportowców w wielu grach. Możemy pochwalić się ekipą Virtus.pro, która regularnie gra w lidze Counter Strike: Global Offensive będąc w globalnej czołówce, a polska drużyna Roccat Team utrzymuje wysoką pozycję w rankingu graczy League of Legends. Również w wielu innych popularnych tytułach znajdziemy Polaków, którzy rywalizowaliby na światowym poziomie. E-sport się rozwija i wszystko wskazuje na to, że biznes ten będzie coraz bardziej dochodowy, a to oznaczać może o wiele więcej turniejów, o wiele większe pule nagród oraz o wiele większą popularność.
źródło: ESL, opr. własne