Naprawy pogwarancyjne telefonów są dość częstym zjawiskiem. Wszystko dlatego, że niestety zdarza się nam upuścić smartfona na ziemię. Wraz z każdą naprawą musimy liczyć się z kosztami, które nigdy nie są mile widziane przez potencjalnych klientów. Niestety wypadki się zdarzają, a my musimy liczyć się w takim przypadku z odpłatną naprawą naszego urządzenia.
W ostatnim czasie na rynku dość wyraźnie widoczne są smartfony marki Xiaomi, których w zasadzie wszędzie pełno. Nie da się ukryć, że marka dość szybko wbiła się na podium sprzedażowe, rozsiewając po całym świecie swoje przeróżne urządzenia. Wraz ze wzrostem sprzedaży oraz zainteresowaniem przeróżnymi produktami wzrasta popyt na rynek serwisów pogwarancyjnych, które wykonują coraz więcej napraw.
Czy serwisy telefonów Xiaomi w rzeczywistości mają tak dużo pracy? Ilość prezentowanych modeli przez producenta w Polsce, również tych sprowadzanych z rynku światowego wskazuje, że tak. Konstrukcja nowoczesnych smartfonów często daje się nam we znaki, powodując, że „śliski” telefon wypada nam z ręki, lądując na ziemię. Właśnie w takich przypadkach najpewniej musimy liczyć się z uszkodzeniem mechanicznym, którego naprawa w serwisie producenta może być po prostu nieopłacalna. Na szczęście pogwarancyjne serwisy telefonów Xiaomi oferują przeróżne usługi, których nie uświadczymy w oficjalnych serwisie producenta. Jest to między innymi usługa wymiany szybki lub wyczyszczenia telefonu po zalaniu. Patrząc na markę Xiaomi widzimy wiele pozycji do naprawy. Wśród pokaźnego portfolio wiele smartfonów to stali bywalce w serwisie telefonów. Mowa oczywiście o modelach Xiaomi Redmi 8 oraz popularnej rodzinie Mi. Warto zwrócić uwagę, że przy większości smartfonów (nawet tych z górnej półki) naprawy, to wymiana pękniętego wyświetlacza.
Plusy i minusy napraw pogwarancyjnych w serwisie telefonów Xiaomi
Korzystając z serwisu telefonów Xiaomi pamiętajmy, że nasze dane mogą zostać zachowane, czego nie doświadczymy w serwisie producenta, który od razu wgrywa nowe oprogramowanie, odświeżając tym samym cały system. Naprawy telefonów mają również przeróżne ceny. W zależności od usługi oraz możliwości zapłacimy również mniejsze pieniądze niż w serwisie producenta. Są to przypadki wymiany szybek lub czyszczenia telefonu po zalaniu. Serwis telefonów Xiaomi wykonujący usługi z ramienia producenta nie zajmuje się takimi naprawami, ponieważ jest to sprzeczne z polityką gwaranta. Obie usługi są niższym kosztem niż wymiana całej jednostki (np. złożenie nowego telefonu z części w serwisie gwaranta), co uatrakcyjnia ofertę dla klienta końcowego w punktach pogwarancyjnych.
Oczywiście są pewne działania, których z kolei nie mogą wykonywać serwisy telefonów Xiaomi. Jest to między innymi wymiana płyty głównej. Dokonywać takich usług może jedynie serwis wskazany przez producenta. Zmiany w numerach seryjnych jest prawnie zakazana, o czym świadczą przepisy. Co w takim przypadku pozostaje serwisom telefonów Xiaomi? Istnieje możliwość naprawy płyty głównej, która niekiedy jest wykonywana w zależności od uszkodzenia „serca” telefonu.
Odwracając całą sytuację warto zauważyć, że serwisy telefonów Xiaomi dedykowany przez producenta nie może dokonywać wymiany szybek, zaś pogwarancyjne punkty już tak. Jest to szczególnie ważne, kiedy czeka nas wymiana wyświetlacza w telefonie Xiaomi Redmi Note 9T, jednak dowiadujemy się, że możliwa jest wymiana samej szybki w pogwarancyjnym serwisie telefonów Xiaomi. To jednak nie koniec plusów. Zdarza się, że wymiana baterii to spory koszt dla naszego domowego budżetu. Korzystając z rynkowych serwisów naprawa wcale nie musi być taka droga. Zastanawiacie się dlaczego? Otóż branżowe serwisy mogą zaproponować nam wymianę wyświetlacza na zamiennik, a nie oryginał. Serwis producent nie jest w stanie wyjść do nas z taką propozycją, co potrafi zmienić nasz punkt widzenia na pogwarancyjne naprawy telefonów. Ma to ogromne znaczenie, kiedy czeka nas wymiana wyświetlacza w telefonie Xiaomi Mi 9, którego fabryczne ekrany są droższe od zamienników, nawet jeśli mowa o kilku złotych różnicy.
Serwisy telefonów Xiaomi szybko się rozwijają
Na uszkodzone mechanicznie telefony nie trzeba długo czekać. Pojawiają się jak grzyby po deszczu. Większość klientów tuż po uszkodzeniu nie korzysta z wyceny serwisów gwarancyjnych z racji braku czasu. Szybsze wyliczenie kosztów można znaleźć bezpośrednio w lokalnym serwisie telefonów Xiaomi, o czym z pewnością wielu z Was miało okazje już się przekonać.
Jeszcze szybszym wyliczeniem kosztów naprawy jest kontakt internetowy, w którym po przesłaniu zapytania (najlepiej wraz ze zdjęciem) szybko uzyskamy wstępną wycenę naprawy naszego smartfona. Właśnie teraz, w czasach pandemii obsługa elektroniczna wraz z wysyłką urządzenia (nawet na drugi koniec Polski) zyskuje na wartości. Pandemia koronawirusa zmusiła prywatne serwisy telefonów Xiaomi do usprawnienia obsługi D2D w celu zapewnienia jeszcze większych i szybszych możliwości naprawy smartfonów.