News

Czy marka laptopa ma znaczenie przy wyborze sprzętu dla użytkownika biznesowego?

Punktem wyjścia przy wyborze odpowiedniego laptopa dla docelowego użytkownika jest ustalenie, do czego będzie on wykorzystywany. Inny bowiem sprzęt jest najczęściej potrzebny do użytku domowego np. przez nastolatka, inny dla osób pracujących zdalnie z domu, a jeszcze inny dla projektantów i grafików czy dla przedstawicieli wyższej kadry zarządzającej, którzy na co dzień wykonują i nadzorują wiele procesów przy użyciu notebooka. Sprawdźmy, czy wybór marki laptopa ma znaczenie, jeśli szukasz sprzętu dla użytkownika biznesowego.

Czym charakteryzują się laptopy przeznaczone do pracy i dla biznesu?

Notebook pozwala na pracę stacjonarną, na przykład w biurze, jak i poza nim. Możesz z niego korzystać wszędzie tam, gdzie tego potrzebujesz, w granicach pojemności jego baterii.

W przeciwieństwie do laptopów przeznaczonych do gier czy do użytku domowego spora część laptopów biznesowych jest pozbawiona osobnej karty graficznej – znajduje się w nich karta zintegrowana. Do zastosowań w pracy biurowej jak najbardziej nadają się laptopy biznesowe tanie w eksploatacji, wydajne, niezawodne, które będą zapewniały wysoki poziom bezpieczeństwa danych. Powinny być zbudowane w oparciu na podzespołach wysokiej jakości – klasy premium. Dla wielu przedstawicieli świata biznesu liczy się to, by miały elegancką i wzmocnioną obudowę. Często mogą być wyposażone w matową matrycę umożliwiającą wydajną pracę w niemal każdych warunkach oświetleniowych.

Jak do tych wszystkich cech ma się marka producenta danego komputera mobilnego? Czy wziąć ją pod uwagę przy kupowaniu laptopa biznesowego albo przeznaczonego do użytku biurowego?

 

Najpopularniejsze marki laptopów na świecie

Analitycy pracujący dla firmy Gartner z początkiem 2020 roku publikowali raport dotyczący sprzedaży komputerów w IV kw. 2019 roku. Okazało się, że największy udział w rynku mają takie marki jak:

  • Lenovo – 17,498 mln sprzedanych komputerów, 24,8 proc. udziału w rynku,
  • HP – 16,129 mln sprzedanych komputerów, 22,8 proc. udziału w rynku,
  • Dell – 12,114 mln sprzedanych komputerów, 17,2 proc. udziału w rynku.

Poza pierwszą trójką najchętniej wybieranych marek laptopów uplasowały się komputery Apple.

 

Czy marka ma znaczenie?

Z przedstawionych badań wynika, że co czwarty kupowany notebook to laptop Lenovo, a co piąty – sprzęt HP. Rzadziej wybierane są rozwiązania Dell. Być może marka produktu takiego jak notebook kojarzy się z pewnymi pożądanymi cechami. Na przykład sklep Laphard.pl najtaniej w swojej ofercie sprzedaje sprzęty Lenovo – Laptopy tej marki pozostają najpopularniejszym rozwiązaniem w swojej kategorii w skali światowej. Cena jest cechą kluczową dla zdecydowanej większości kupujących, poszukujących dla siebie takiego sprzętu. Laptopy Lenovo w tym właśnie sklepie można kupić już za około 2000 zł.

Firma Dell laptopy oferuje w nieco wyższej cenie, choć nieznacznie, ale marka ta jest znana z wysokiej jakości wykonania sprzętów oraz ich niezawodności. Uchodzą one za solidne i mało awaryjne, a to ważne cechy dla użytkowników, zwłaszcza biznesowych.

Dobry stosunek ceny do jakości występuje w przypadku komputerów HP – laptopy te są przystępne cenowo i równie wydajne co komputery Lenovo czy Dell. Komputery HP są dostępne w wersjach dla mniej wymagających użytkowników, za to w niższej cenie, oraz w seriach dla menagerów wyższego szczebla, a nawet dla projektantów i grafików, którzy od takich sprzętów służących na co dzień do pracy oczekują znacznie więcej niż inni użytkownicy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *