Magento jest platformą e-commerce istniejącą na rynku od wielu lat. Ze względu na swoją funkcjonalność każdego roku coraz więcej użytkowników decyduje się na wykorzystanie jej do stworzenia prostych lub rozbudowanych sklepów internetowych. O popularności tej platformy decyduje wiele istotnych zalet, które wpływają na jakość funkcjonowania serwisu. W tekście przedstawiamy najważniejsze cechy, które zachęcają do wykorzystania Magento wielu deweloperów.

 

Sklepy internetowe Magento

Magento jest obecnie jedną z najczęściej wykorzystywanych platform do tworzenia sklepów internetowych na świecie. O jej popularności zadecydowała stosunkowo łatwa obsługa i konfiguracja, wiele dostępnych funkcjonalności i modułów, a także darmowa wersja w oparciu o licencję Open Source. Dzięki temu mamy dostęp do wielu praktycznych modułów opracowywanych przez programistów z całego świata (w tym polskich), takich jak np. szybkie płatności udostępnione przez PayU oraz Przelewy 24, które są łatwe do zainstalowania. Dodatkową wartością jest dostęp do systemu szablonów, które prezentują się na tyle profesjonalnie, że pozwalają szybko stworzyć efektowny sklep internetowy z grafiką dopasowaną do rodzaju oferty, jaką proponujemy.

Wbudowane w platformę darmowe rozszerzenia obejmujące kody slajderów, galerii oraz funkcji administracyjnych umożliwiają wygodne prezentowanie danych i łatwą administrację. Magento automatycznie obsługuje również dostęp do sklepów internetowych z urządzeń mobilnych. Rozwiązanie to jest bardzo istotne, ponieważ szacuje się, że już ok. 40 proc. użytkowników dokonuje zakupów z urządzeń przenośnych. Mimo że platforma nie zawsze jest tak intuicyjna, tak jak byśmy tego chcieli, to po kilku tygodniach użytkowania uczy łatwego wnioskowania, jak działają poszczególne funkcje. Na początku warto jednak zapewnić sobie programistyczne wsparcie.

Bezpieczny sklep internetowy

Rozbudowany kokpit Magento umożliwia sterowanie całej strony wraz z komunikacją i bazami danych niemalże każdemu administratorowi strony www. Ważnym elementem platformy jest jednak możliwość zapewnienia poczucia bezpieczeństwa zarówno administratorom, jak i klientom, którzy nie muszą orientować się, na jakiej platformie działa sklep. Wdrożenia Magento na szczęście zadbały jednak o przesyłanie szyfrowanych danych pomiędzy serwerem a przeglądarką użytkownika, co pozwala zachować kontrolę nad wymienianymi danymi, np. adresami, danymi osobowymi lub numerami kart płatniczych.

Jakie są koszty wdrożenia Magento?

Informacje na temat kosztów wdrożenia Magento zostały zaczerpnięte z wpisu: https://x-coding.pl/blog/ecommerce/ile-kosztuje-sklep-na-magento/.

Magento udostępnia swoim użytkownikom wiele funkcji, a wprowadzanie własnych rozwiązań w podstawowej wersji jest darmowe, jednak nauka obsługi platformy jest bardzo czasochłonna. Jeśli zależy nam na szybkim uruchomieniu profesjonalnego sklepu internetowego, warto więc skorzystać z pomocy programistów. Popularność platformy sprawiła, że znalezienie kompetentnego pomocnika na szczęście nie jest trudne. Dodatkowo użytkownicy mogą liczyć na pomoc od oficjalnego dystrybutora, jednak warto pamiętać, że często może okazać się ona niewystarczająca.

Na ostateczny koszt wdrożenia sklepu internetowego na platformie Magento składają się takie elementy jak: prace koncepcyjne i graficzne, wdrożenie wersji podstawowej, zmiany w interfejsie użytkownika, integracje, konieczne zmiany działania logiki aplikacji, a także testowanie wprowadzonych rozwiązań gwarantujące jakościowy sklep internetowy oraz dodatkowe usługi towarzyszące, takie jak np. copywriting, marketing lub prowadzenie projektu – wyliczają specjaliści X-Coding. Są to jednak jedynie podstawowe wydatki, jakie musimy poczynić. Część kosztów można jednak przenieść bezpośrednio na siebie, a inne zoptymalizować.

Sklep internetowy z dostępem do analizy ruchu sieciowego

Działanie w branży e-commerce wymaga ciągłej analizy efektów oraz możliwości wdrożenia nowych strategii rozwoju. Magento umożliwia to swoim użytkownikom dzięki dostępowi do danych o ruchu sieciowym. Rozwiązanie to znacznie ułatwia:

  • optymalizację działania sklepu internetowego,
  • analizę rynku,
  • analizę szans rozwoju.

Dzięki temu łatwo można wyciągnąć wnioski z prowadzonych działań i dowiedzieć się, jakie kroki warto podjąć, aby zwiększyć swoją sprzedaż. Dostęp do analizy ruchu sieciowego pozwala też wybadać grunt na rynkach zagranicznych, jeśli planujemy ze swoim biznesem wkroczyć do innych państw.

Poprawianiu wyników sprzedaży e-commerce na platformie Magento sprzyja też dostęp do modułu SEO, co ułatwia pozycjonowanie sklepu pod kątem wyszukiwarek. Na platformie utworzysz meta tagi, mapę strony, przyjazne adresy URL, a także inne zaawansowane dodatki. Rozwiązanie to jest bardzo istotne, ponieważ nie wszystkie oprogramowania udostępniają swoim użytkownikom tę funkcję.

Wśród ważnych zalet platformy Magento nie sposób nie wspomnieć również o współpracy ze znanymi na całym świecie serwisami Amazon oraz eBay. Dzięki temu swoje produkty można łatwo wystawiać nie tylko we własnym sklepie internetowym, ale również na tych znanych serwisach e-commerce. Możliwość obsługi kilku sklepów on-line z jednego panelu nie komplikuje komunikacji z bazą danych, co pozwala zachować płynne działanie. W zależności od kraju, w którym wprowadzamy swoje działania, możemy zdefiniować osobny język, asortyment, walutę lub cenę.