reuters.com

Obsługa serwisowa telefonów to nieodłączny element każdej sprzedaży. Bez względu na telefon serwis musi zapewniać możliwość naprawy lub wymiany urządzenia. Właśnie dlatego każdy nowy smartfon ma podwójne przygotowania. Jednym z nich jest sieć serwisowa, która musi wiedzieć co i jak ma naprawiać. Obecnie na tapecie (smartfony, o których wszyscy mówią i piszą) mamy modele Galaxy S22. 

Po premierze najnowszych smartfonów z serii Galaxy S22 producent zaczyna przygotowywać ogólno-światową przedsprzedaż. W tle każdej takiej przedsprzedaży jest oczywiście przygotowanie do obsługi serwisowej. Każdy gwarancyjny serwis Samsung oprócz dodatkowych szkoleń z pewnością przygotowuje cenniki napraw odpłatnych oraz koordynuje z producentem dostawę części. Wszystko ruszyło z kopyta, ponieważ serwis telefonów Samsung powinien być gotowy w każdej chwili. To, że modele Galaxy S22 nie trafiły jeszcze oficjalnie do sprzedaży, nie oznacza, że nie będą wymagać ewentualnych napraw. Mówię tutaj oczywiście o urządzeniach testowych (sample) udostępnionych przeróżnym dziennikarzom.

Serwis Samsung gotowy na naprawę Galaxy S22

Oprócz wewnętrznych procedur serwisowych widzimy, że najnowsze flagowce Koreańczyków nie powinny być skomplikowane w naprawie. Samsung znowu poszedł w standardowy szkielet i konstrukcje, co nie powinno sprawić problemów techników w serwisie producenta. Oczywiście Samsung stara się, aby jego punkty napraw zawsze były przeszkolone, ponieważ każdy model mimo podobnych konstrukcji naprawia się zupełnie inaczej niż resztę. Pracownicy serwisu w pierwszym tygodniu po oficjalnej sprzedaży muszą być przygotowani na różne działania serwisowe: wymiana wyświetlacza w telefonie Samsung Galaxy S22, wymiana płyty głównej w telefonie Samsung Galaxy S22 to tylko nieliczne formy naprawy.

Samsung Galaxy S22 Ultra / fot.news.samsung.com

W ostatnim czasie producent wprowadził do swoich serwisów usługę naprawy wyświetlacza w telefonach Samsung. Nie inaczej będzie w przypadku modeli S22, które z pewnością będą objęte takimi możliwościami. Są to co prawda usługi napraw pogwarancyjnych, ale mimo wszystko takie również mogą być porządne w szczególności przy dużych kosztach wymiany wyświetlacza.

Samsung ma dużą sieć serwisową

Oprócz wsparcia centralnych punktów napraw producent posiada też mniejsze punkty, centra multimedialno – serwisowe mające możliwości napraw gwarancyjnych w Polsce. Takie punkty również wymagają przygotowania do serwisu telefonów Galaxy S22. Właśnie dlatego wraz z nową premierą każdego urządzenia przygotowania do sprzedaży to nie tylko oferta przedsprzedażna z licznymi dodatkami np. słuchawki czy zegarek. Producenci szkolą w zakresie obsługi serwisowej i ustalają warunki dostaw części każdy swój punkt. Nie można pozwolić sobie na niekompetencje w serwisie telefonów Samsung, bo może się to odbić echem w mediach (portale społecznościowe, strony technologiczne).

Uszkodzony mechanicznie wyświetlacz Samsung Galaxy S21 Ultra / fot.Rafał

To między innymi dlatego producent stara się, aby każda naprawa telefonu była w miarę możliwości jak najprostsza. Większość części to pełne moduły, co znacząco ułatwia obsługę. Dodatkową wiedzą ze szkoleń oraz przedstawienie możliwych procedur i schematów dostępnych części daje technikom większe poczucie bezpieczeństwa, że naprawa konkretnego telefonu nie powinna być trudna. Dotyczy to oczywiście całej sieci serwisowej, a zerkając na mapę znajdź serwis Samsung widzimy, że takich punktów trochę jest.